Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 05.Mar.2015, 02:48 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Zbog prekida linije Beograd-Bar Železnice izgubile milijardu
Gubitak JP "Železnice Srbije" zbog skoro devetomesečnog prekida saobraćaja na pruzi Beograd-Bar iznosi milijardu dinara, izjavio je danas generalni direktor Miroslav Stojčić.
Valjevske internet novine www.kolubarske.rs/ su prenele da je Stojičić je rekao da je popravka štete od poplave na barskoj pruzi koštala 80 miliona dinara, dok šteta koju su "Železnice Srbije" imale zbog prekida saobraćaja iznosi oko >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio Televizija Vojvodine << milijardu dinara.
Posle današnjeg obnavljanja putničkog i teretnog saobraćaja, Stojčić je najavio da će "nastaviti dogovor s kolegama iz Crne Gore o normalizaciji i nastavku saobraćaja".
Prvi voz iz Beograda za Bar, u stajalištu Lastra, u klisuri reke Gradac, dočekao je i Stojičić, gde je razgovarao sa novinarima i najavio da će uskoro nove garniture vozova krenuti i barskom prugom.
"Stiglo je devet 'Štadlerovih' elektromotornih vozova, očekujemo da do kraja godine stigne i preostalih 12 garnitura. Moramo da obezbedimo kvalitetno održavanje tih garnitura koje su u garantnom roku, i da pružimo dokaz dobavljaču da će nam u tom roku vozila biti održavana. Ako te ne učinimo, izgubićemo garanciju", kazao je Stojčić.
Dodao je da su "Štadlerovi" elektromotorni vozovi prvi novi koje su "Železnice Srbije" kupile posle više od 30 godina.
Poslednji voz klisurom reke Gradac, pre poplave je Barskom prugom prošao 15. maja 2014. Poplava je prugu oštetila na nekoliko mesta, ma najveći odroni i klizišta su bili na 81. i 88. kilometru od Resnika ka Baru, u Gradcu i Lastri.
Uz to, ranije je sanirana deonica između Lazarevca i Lajkovca, a na delu pruge kroz klisuru Gradca uređeno je i 12 propusta što je, uz vanredne radove, odložilo prvobitno planirani rok puštanja pruge u saobraćaj.
Sanacija barske pruge završena je i zahvaljujući finansijskoj pomoći i Ministarstva saobraćaja Srbije.
"Nije bilo pritisaka da se pruga što pre osposobi, ali je bilo pritisaka da radimo i noću kako bismo posao završili u optimalnom roku. Pritisci, dakle, nisu bili u smislu moranja, nego bolje organizacije i 'Železnica Srbije' i izvođača radova", rekao je Stojčić na novinarska pitanja.
Radove na odronima i klizištima u klisuri Gradca, posle tendera dobilo je preduzeće "Bauwesen" iz Vreoca, kod Lazarevca.
Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...
Od danas opet redovan saobraćaj prugom Beograd-Bar
Izvor: Blic, 05.Mar.2015
Železnice Srbije od danas uspostavljaju redovan saobraćaj barskom prugom za međunarodne i lokalne putničke vozove, a prvi voz će poći ujutru iz Beograda za Bar je u 9.10 sati, saopštile su Železnice...Saobraćaj se uspostavlja pošto je okončano saniranje infrastrukturnih kapaciteta između...