
Izvor: Blic, 22.Jan.2018, 15:31 (ažurirano 02.Apr.2020.)
POKLANJAMO karte za predstave "Julija" i "Malo o duši"
"Blic" i Bitef teatar poklanjaju čitaocima našeg sajta 2x2 karte za predstave "Julija" i "Malo o duši".
Četvoro najbržih čitalaca koji pošalju mejl na kultura@ringier.rs sa naznakom "'Blic' besplatne karte" u naslovu (subject) mejla, svojim punim imenom i prezimenom u nastavku mejla kao i predstavom koju žele da gledaju - "Juliju" 23.1. u 20h ili "Malo o duši" 25.1. u 20h - dobiće po dve karte za željeni komad.
Monodrama "JuliJA" autorski je projekat Mirjane >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << Karanović.
"Savremenim čitanjem drame Augusta Strindberga, Mirjana Karanović postavlja pitanje gde je i šta radi gospođica Julija danas? Rediteljka nudi drugačiji i, u nekim segmentima, vrlo ličan odgovor na ovo pitanje", navodi se u najavi predstave.
- Hodajući po rubu sećanja gospođica Julija preispituje ulogu koju igra u svom dosadašnjem životu. Od jedne do druge Julije prošlo je više od veka ali ona ostaje prva i poslednja karika u začaranom krugu nametnutih pravila i očekivanih ishoda - ističe se u autorskom osvrtu.
Pored autorke Mirjane Karanović, na predstavi su radili: Sonja Vukićević koreografikinja, Damjan Kecojević asistent režije , Mia David scenografkinja, Zora Mojsilović kostimografkinja, Draško Adžić kompozitor, Nina Džuver dramaturškinja, Djuralight dizajn svetla.
"Malo o duši" je gostovanje Kraljevskog pozorišta "Zetski dom". Reč je o adaptaciji 14 od 23 pesme iz zbirke poezije Vislave Šimborske "Trenutak" u režiji Varje Đukić. Predstava je premijerno izvedena 24. maja 2017. godine na velikoj sceni CZK Tivat.
- Izbor pesama je "diktirala" dramaturška ideja da se u tri "nivoa" razvije monološka, dijaloška i konačno poezija koja izlazi svjesno tematski u dijalog ne samo sa čitaocem pojedinačno, već sa grupama, narodima, čovječanstvom. Njene su pjesme, svaka pojedinačno, kao sekvence, dinamične i zaokuružene unutar sebe. Muzika u predstavi predstavlja bitan dramaturški sloj. Kroz nekoliko različitih segmenata, u vidu dijaloga, pratnje ili diskretnog muzičkog sjenčenja, zvučno oblikuje čitanje poezije Šimborske. Kolaž, kao dominantan pristup u oblikovanju forme čitave predstave, podebljan je muzičkim slojem (zaokruženim muzičkim cjelinama koje se jedna na drugu nadovezuju), koji čine tri segmenta: solo violina kao aktivni učesnik na sceni, prethodno snimljen i muzički oblikovan audio zapis koji se reprodukuje sa zvučnika, kao i specifičan tretman glasa glumice, koji je elektronskim putem na različite načine modifikovan - poručuje rediteljka i glumica Varja Đukić.
Pogledaj vesti o: Poklanjamo