Izvor: Blic, 11.Jan.2008, 10:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

"Pežoova" ekonomska klasa

Model 206, uprkos dolasku za broj većeg „pežoa 207", nije otišao u penziju. Štaviše ponuda je proširena troprostornom verzijom – „sedan". Produženje karoserije donelo je, pre svega, značajno uvećanje prtljažnika. „Sedan" raspolaže sa 384 litara tovarnog prostora, što je u poređenju s baznom verzijom dodatak od oko 140 l!



Mesta ima više i na zadnjoj klupi kojoj se relativno lako pristupa jer se vrata široko otvaraju, a visina >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << krova je na zadovoljavajućem nivou jer je kreiran prilično širok zadnji stub.

Kako su kupci ove vrste automobila veoma zahtevni na polju transportnog potencijala, standardni deo opreme je i deljiva zadnja klupa u odnosu 1/3-2/3. Jednostavnim mehanizmom omogućeno je pomeranje sedećeg dela zadnje klupe unapred, pa se naslon spušta dovoljno nisko da bi formirao ravnu površinu s osnovnim delom prtljažnika. Kada je klupa kompletno sklopljena dužina tovarnog prostora narasta na čak 1.455 milimetara, čime se otvara mogućnost za transport zaista puno toga.

ZA PORODIČNU UPOTREBU

Poput zadnjeg dela, koji je u odnosu na baznu „206-icu" duži za 35 centimetara, „sedan" rapolaže i drugim detaljima prilagođenim porodičnim potrebama. Prednji panel, koji se praktično ne razlikuje od standarnog modela, nudi sasvim dovoljno prostora za odlaganje brojnih sitnica. Kaseta ispred suvozača je prilično velika, a njena vrata (netipično obložena štofom s prednje strane) služe i kao priručni stočić s dva profilisana držača za čaše. Iznad kasete, ispred menjača i između sedišta su dodatne police, pa uz poveće džepove na vratima zaista neće biti problema da se odloži puno toga manje ili više neophodnog za putovanja.

Servo-upravljač je standard, baš kao i podešavanje njegove pozicije po visini, što uz regulaciju vozačevog sedišta po visini omogućava zauzimanje relativno udobnog položaja. Nedostaju jače potpore na bokovima ali bi tako nešto zaista bilo previše tražiti od automobila iz takozvane ekonomske klase. Za cenu od 10.990 evra (s uračunatim svim dažbinama), ipak, dobija se puno toga. Od maglenki za koje se obično doplaćuje, preko manuelnog klima uređaja, do centralne brave s daljinskom komandom na ključu i elektropokretača prozora u prednjim vratima ili radio-CD aparata s dva zvučnika.

DOVOLJNO SNAGE

„Pežo 206 sedan", baš kao i druga slična vozila, nije namenjen rušenju brzinskih rekorda ali daleko od toga da je trom. S motorom od 1,4 litra, najveće snage 75 „konja", sposoban je da obezbedi sasvim pristojnu putnu brzinu čak i kada je maksimalno opterećen.

I ubrzanja su sasvim korektna, baš kao i potrošnja bezolovnog benzina koja se tokom tradicionalno oštro voženog testa kretala oko 8,2 litara na 100 kilometara pređenog puta. Kome karakteristike osnovne verzije „sedana" nisu dovoljne može da naruči i jači motor radne zapremine 1,6 litara, koji se isporučuje i s automatskim menjačem.

Na raspolaganju je i bogatiji paket opreme, označen kao XT s kojim stižu naplaci od lake legure, ABS sistem na kočnicama, automatska klima, električno podešavanje i grejanje spoljnih ogledala...

Cena i oprema test vozila

Peugeot 206 sedan (nivo 1): centralna brava s daljinskom komandom, vazdušni jastuci za vozača i suvozača, električne komande prozora u prednjim vratima, servo-upravljač (podesiv po visini), prednja svetla za maglu, sklopiva zadnja klupa u odnosu 1/3-2/3, podešavanje vozačevog sedišta po visini, radio-CD s dva zvučnika, klima uređaj, metalik boja (+260 evra)... Cena test vozila: 11.250 evra.

Tehničke karakteristike

Peugeot 206 sedan 1.4

motor 4-cilindrični

zapremina 1.360 ccm

maks. snaga 55 kW (75 KS) pri 5.500 o/min

maks. obr. moment 120 Nm pri 3.400 o/min

prenos napred

menjač 5-stepeni

dužina 4.188 mm

širina 1.655 mm

visina 1.452 mm

međuos. rastojanje 2.442 mm

masa 1.102 kg

prtljažnik 384-1.269 l

rezervoar 50 l

pneumatici 185/65 R 14

maks. brzina 170 km/h

0-100 km/h 14,6 s

Potrošnja 5,1-8,9 l/100 km

gorivo bezolovni benzin

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.