Izvor: Blic, 11.Jan.2008, 10:37 (ažurirano 02.Apr.2020.)
"Pežoova" ekonomska klasa
Model 206, uprkos dolasku za broj većeg „pežoa 207", nije otišao u penziju. Štaviše ponuda je proširena troprostornom verzijom – „sedan". Produženje karoserije donelo je, pre svega, značajno uvećanje prtljažnika. „Sedan" raspolaže sa 384 litara tovarnog prostora, što je u poređenju s baznom verzijom dodatak od oko 140 l!
Mesta ima više i na zadnjoj klupi kojoj se relativno lako pristupa jer se vrata široko otvaraju, a visina >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << krova je na zadovoljavajućem nivou jer je kreiran prilično širok zadnji stub.
Kako su kupci ove vrste automobila veoma zahtevni na polju transportnog potencijala, standardni deo opreme je i deljiva zadnja klupa u odnosu 1/3-2/3. Jednostavnim mehanizmom omogućeno je pomeranje sedećeg dela zadnje klupe unapred, pa se naslon spušta dovoljno nisko da bi formirao ravnu površinu s osnovnim delom prtljažnika. Kada je klupa kompletno sklopljena dužina tovarnog prostora narasta na čak 1.455 milimetara, čime se otvara mogućnost za transport zaista puno toga.
ZA PORODIČNU UPOTREBU
Poput zadnjeg dela, koji je u odnosu na baznu „206-icu" duži za 35 centimetara, „sedan" rapolaže i drugim detaljima prilagođenim porodičnim potrebama. Prednji panel, koji se praktično ne razlikuje od standarnog modela, nudi sasvim dovoljno prostora za odlaganje brojnih sitnica. Kaseta ispred suvozača je prilično velika, a njena vrata (netipično obložena štofom s prednje strane) služe i kao priručni stočić s dva profilisana držača za čaše. Iznad kasete, ispred menjača i između sedišta su dodatne police, pa uz poveće džepove na vratima zaista neće biti problema da se odloži puno toga manje ili više neophodnog za putovanja.
Servo-upravljač je standard, baš kao i podešavanje njegove pozicije po visini, što uz regulaciju vozačevog sedišta po visini omogućava zauzimanje relativno udobnog položaja. Nedostaju jače potpore na bokovima ali bi tako nešto zaista bilo previše tražiti od automobila iz takozvane ekonomske klase. Za cenu od 10.990 evra (s uračunatim svim dažbinama), ipak, dobija se puno toga. Od maglenki za koje se obično doplaćuje, preko manuelnog klima uređaja, do centralne brave s daljinskom komandom na ključu i elektropokretača prozora u prednjim vratima ili radio-CD aparata s dva zvučnika.
DOVOLJNO SNAGE
„Pežo 206 sedan", baš kao i druga slična vozila, nije namenjen rušenju brzinskih rekorda ali daleko od toga da je trom. S motorom od 1,4 litra, najveće snage 75 „konja", sposoban je da obezbedi sasvim pristojnu putnu brzinu čak i kada je maksimalno opterećen.
I ubrzanja su sasvim korektna, baš kao i potrošnja bezolovnog benzina koja se tokom tradicionalno oštro voženog testa kretala oko 8,2 litara na 100 kilometara pređenog puta. Kome karakteristike osnovne verzije „sedana" nisu dovoljne može da naruči i jači motor radne zapremine 1,6 litara, koji se isporučuje i s automatskim menjačem.
Na raspolaganju je i bogatiji paket opreme, označen kao XT s kojim stižu naplaci od lake legure, ABS sistem na kočnicama, automatska klima, električno podešavanje i grejanje spoljnih ogledala...
Cena i oprema test vozila
Peugeot 206 sedan (nivo 1): centralna brava s daljinskom komandom, vazdušni jastuci za vozača i suvozača, električne komande prozora u prednjim vratima, servo-upravljač (podesiv po visini), prednja svetla za maglu, sklopiva zadnja klupa u odnosu 1/3-2/3, podešavanje vozačevog sedišta po visini, radio-CD s dva zvučnika, klima uređaj, metalik boja (+260 evra)... Cena test vozila: 11.250 evra.
Tehničke karakteristike
Peugeot 206 sedan 1.4
motor 4-cilindrični
zapremina 1.360 ccm
maks. snaga 55 kW (75 KS) pri 5.500 o/min
maks. obr. moment 120 Nm pri 3.400 o/min
prenos napred
menjač 5-stepeni
dužina 4.188 mm
širina 1.655 mm
visina 1.452 mm
međuos. rastojanje 2.442 mm
masa 1.102 kg
prtljažnik 384-1.269 l
rezervoar 50 l
pneumatici 185/65 R 14
maks. brzina 170 km/h
0-100 km/h 14,6 s
Potrošnja 5,1-8,9 l/100 km
gorivo bezolovni benzin