Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 30.Sep.2018, 06:30 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Filmski almanah: "Pravednik"
Posle Lijama Nisona i Denzel Vošington je pred penziju, krenuo da propušta zlikovce kroz šake i puca, spretnije i češće nego na pragu karijere u "Rikošetu". Snimao je on ozbiljne i velike filmove ali se čuvao da ne sklizne u kliše akcionog heroja. I kada je zalazio u taj ili sličan žanr, to nisu bili jednodimenzionalni portreti, a najviše prostora da se u takvom ambijentu karakterno razigra, otvorio mu je reditelj Antoan Fukua , sa kojim ima lepu istoriju koja je kreativno kulminirala >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio Televizija Vojvodine << već na startu sa "Danom obuke"" i Denzelovim Oskarom za najbolju glavnu mušku ulogu 2001. godine. Radili su potom zajedno rimejk rimejka "Sedam veličanstvenih"" (snimljeni šezdesetih kao western verzija Kurosavinih "Sedam samuraja") i "Pravednika", koga sam gledao obrnutim redosledom, najpre aktuelni drugi deo, a onda prvi.
"Pravednik 2" je znatno bolji i ubedljiviji jer ispravlja određene mane prethodnog. Naslovni junak, Robert MekKal, "dobri pastir" koji specifičnim borilačkim i ljudskim veštinama spašava izgubljene i potlačene, sve da bi pobegao od sebe i iskupio problematičnu i opterećujuću prošlost punu suprotnosti, je sada manje mističan. Klupko prethodnog života se do kraja odmotalo, scenarijem koji je rasvetlio njegovo bivše profesionalno okruženje, a u centar postavio osvetu i rasčišćavanje računa u ime kodeksa ponašanja i ideala kojih se u tom poslu malo ko drži.
Fukua je u ranim danima režirao niz muzičkih spotova Prinsa, Stivija Vondera, Toni Brekston, kao i video ekranizaciju Kulijevog hita "Gangsta Paradise" koji je pratio tinejdžersku dramu sa Mišel Fajfer "Opasne misli" i to vizuelno nasleđe je primetno u kraftovanju njegovih potonjih igranih ostvarenja, u kojima neretko kadrira kao da su umetnički filmovi. Ovde je primenio i drugačiju dramsku strukturu, koja je mozaična, sa ukrštenim narativnim tokovima, za razliku od originala koji teče ravnomerno.
Iz dana u dan, nastavci "Pravednika" i "Mama mie", beleže skoro pa u dolar identičan promet u američkim bioskopima, kao u premijernom prikazivanju. Ima još primera ("Sikario" i "Soldado") filmova tzv. srednje kategorije, koji na budžet od trideset do pedeset miliona, vraćaju bar duplo i otvaraju vrata još jednog dela do zaokruživanja trilogije. Pauza od nekoliko godina ne smeta za onaj korpus publike koji svesno zaobilazi velike franšize i tradicionalno prati svoje omiljene glumce pa makar im uloge i priče bile prosečne. To su većinski korisnici Netflixa, kojima su on lajn serije zamena za ono što je nekada bio kvalitetan repertoarski proizvod.
Pogledaj vesti o: Penzija
Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...