Izvor: Blic, 22.Jan.2018, 21:24   (ažurirano 02.Apr.2020.)

DOGURALI DO PENZIJE Kada su stigla, ova 93 "lepotana" spasla su GSP sigurne propasti

Čuveni "japanci", 93 autobusa koje je japanska vlada donirala GSP-u "Beograd", uskoro će obeležiti mali jubilej - 15 godina na beogradskim ulicama.

Sada već trošna vozila sklonjena su sa najopterećenijih linija na kojima su više od decenije bili okosnica prevoza i polako žive svoje poslednje dane pred "penziju". Međutim, oni su svoje i više nego pošteno odradili.

Te 2003. Beograđani su se >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << tek navikli na vrtoglavu cenu gradskog prevoza, koja je zamenila čuvenu "socijalnu" od tri dinara. Gradski autobusi bili su u veoma lošem stanju, a na najvažnijim linijama carovali su privatnici. Popularne "pantljičare" (karte za šest vožnji) i markice gubile su smisao, a GSP jedva je opstajao. A onda su u flotu gradskog prevoza stigla 93 najmodernija "man" autobusa, koji su vratili GSP-u ulogu glavnog gradskog prevoznika. Po posebnom ugovoru bili su raspoređeni na tačno određene linije, a zavidan nivo održavanja i čišćenja ovih vozila učinio je da su oni sve do dolaska "Solarisa" važili za najpoželjnija među putnicima.

- Beograđani su donaciju od japanske vlade i dobili zbog veoma kritične situacije u javnom gradskom prevozu koja je bila uzrokovana oskudnim i veoma zastarelim voznim parkom. Predstavnici ambasade, JICE i Vlade Japana su dolazili bar dva puta godišnje, a ponekada i češće u kontrole i obilaske garaža. Zahvaljujući vozilima iz japanske donacije kvalitet održavanja svih vozila u voznom parku GSP-a je značajno unapređen - kaže Slavica Stevanović iz GSP-a.

Japanci su kontrolisali urednost i održavanje ovih autobusa, kao i poštovanje njihovog rasporeda po linijama, pa čak i svakodnevni broj radnih sati. Ali, pomogli su i da se njihov radni vek produži jer su 2011. donirali još rezervnih delova.

- Budući da su ova vozila ušla u 15. godinu eksploatacije i da su mnogi od njih do sada prešli i do 1,5 miliona kilometara, ne koriste se u punom kapacitetu kao nekada, već se raspoređuju na manje zahtevne linije i koriste kao rezervna vozila - dodaje Slavica Stevanović.

U ovom preduzeću ističu da Beograđani vole i danas ova vozila sa nalepnicama srpske i japanske zastave, koje su istaknute i spolja i unutra, baš kao i vozači i radnici održavanja.

POUZDANI I POSLE 15 GODINA

- Svako vozilo je značajno, a prema žutim japanskim autobusima, svih ovih godina imamo posebno poštovanje jer osim što su poklon prijateljskog naroda, ona su sjajnog kvaliteta i udobnosti - kažu u GSP-u i dodaju da su ona i posle 15 godina veoma pouzdana u saobraćaju.
Pogledaj vesti o: Penzija

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.