Izvor: Radio 021, 08.Apr.2020, 17:52
Zaštita potrošača obesmišljena, zakazuje mehanizam kažnjavanja
Tokom trajanja vanrednog stanja pokrenuta su 702 vanredna inspekcijska nadzora što se tiče ograničenja visine cene i marži.
Kod 27 privrednih subjekata utvrđena je povreda te odredbe što znači da su povećavali cene asepsola, limuna, banana, crnog luka, a iz inspekcije kažu da je za to delo predviđena kazna od 500.000 do dva miliona dinara za pravna lica
"Na početku ove situacije bilo je žalbi na poskupljenje maski, asepsola, takođe i na cenu limuna, pomorandži", >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio 021 << kaže za Prvu TV Dejan Gavrilović iz organizacije potrošača "Efektiva".
"Tržišna inspekcija radi svoj deo posla, ali svakako zakazuje mehanizam kažnjavanja, jer svaki trgovac zna da inspekcija donosi rešenje i pokreće se postupak koji zastari i trgovac ne bude kažnjen", kaže Gavrilović.
"Iskusni trgovci to znaju i trebalo bi taj sistem kažnjavanja malo pojednostaviti da bude efikasniji i onda bi trgovci vodili računa", kaže on.
"Sistem zaštite potrošača je u Srbiji obesmišljen", kategoričan je Gavrilović.
Prema njegovim rečima, dobrim delom krivicu za to snosi odeljenje za zaštitu potrošača preko tržišne inspekcije, naime, ona je poslednjim izmenama Zakona o zaštiti potrošača obesmišljena.
Autor: TV Prva, B92
Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.