Izvor: Radio 021, 08.Jul.2019, 21:03   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Zar ne zvuči sjajno - radite od kuće, a šefa viđate jednom godišnje

Pojedine kompanije zaposlenima kupuje i opremu potrebnu za kako bi lakše obavljali posao od kuće. A ako ne rade od kuće, već iz kafića, pokrivaju im troškove pića.

Getty ImagesRad od kuće je dobar za unapređenje međusobne komunikacije

U svetu je sve popularnije da kompanije odustaju od ideje imaju kancelarije, ali postavlja se pitanje da li je to dobro ili loše za zaposlene?

„Ako radite na ovaj način, imate pristup talentovanim radnicima, a pritom >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio 021 << i dobre poslovne prilike", kaže Kejt Haston.

Ona predvodi razvojni tim Automatika, velike multinacionalne kompanije u kojoj svako od 930 zaposlenih radi od kuće, odnosno na daljinu. Ova firma nema kancelarije.

„To je deo naše kulture, toliko da više niko ni ne pominje kancelarije", kaže Haston za BBC.

„Svi volimo slobodu, putujemo kako bi se sastali i, istovremeno, uživamo u avanturama".

Šta sve trpe tekstilne radnice u Srbiji da bi zadržale posao Kako da se iskobeljate kad ste zatrpani mejlovima Štednja

Njen poslodavac spada u malobrojnu, ali rastuću grupu kompanija koje ukidaju kancelarije.

Brža internet veza, poruke i video aplikacije, veća upotreba softvera za nadgledanje - sve to dozvoljva kompanijama da se odluče na ovakav potez.

Tako angažuju ljude iz različitim mesta, a oni rade od kuće ili iz obližnjih lokacije.

Kompanija Automatik ima zaposlene u 70 zemalja, a plaća im avionske karte i smeštaj kada organizuje zajedničke sastanke tokom godine.

Takođe, kompanije zaposlenima kupuje i opremu potrebnu za opremanje domova kako bi lakše obavljali posao. A ako ne rade od kuće, već iz kafića, Automatik im pokriva troškove za piće.

A svi ovi troškovi i dalje su manji nego da imaju kancelariju.

„Naravno da i u ovoj varijanti postoje troškovi. Ali ne plaćate iznajmljivanje prostorija što je veliki trošak pogotovo u gradovima kao što su London, San Francisko ili Njujork", kaže Kejt.

„Ipak, mi cenimo vreme koje provodimo zajedno i zato redovno organizujemo susrete. Na nivou cele kompanije to se dešava jednom godišnje. Na lokalnom nivou sastajemo se još po dva puta u toku godine".

„Trošimo novac na avionske karte. Moja ekipa se ranije ove godine sastala na Tajlandu".

Firma čiji su zaposleni isključivo autistični Sve češća pojava

Ovakva vrsta rada angažovanja zaposlenih je sve češća.

Više od 1,5 miliona ljudi u Velikoj Britaniji rade na pomenuti način. Pre 10 godina ta brojka bila je 884.000, pokazuju podaci Kancelarije za nacionalnu statistiku o radnoj snazi.

Sada neke kompanije potpuno odbacuju ideju da im je uopšte potrebno centralno sedište, pa i lokalne kancelarije.

„To je definitivno sve češća pojava. Utiče na smanjenje troškova i privlačna je za startapove", kaže Ilke Inčeoglu, profesorka sa Egzeter univerziteta.

„Iz ugla zaposlenih je mnogo lakše, ne moraju da putuje na posao".

Getty ImagesU poslednjih deset godina drastično je porastao broj ljudi koji rade od kuće

Ipak, ovaj model ima o određene mane.

„Nekim ljudima je teško da razgraniče posao i privatni život. Ako stalno radite od kuće, gde prestaje takav život? Važno je da postoje granice", navodi Inčeoglu.

Postoje i drugi rizici.

Humanitarna organizacija Majnd koja se bavi mentalnim zdravljem saopštila je da ljudi koji rade od kuće imaju veće šanse da se osete usamljeno i izolovano.

Džes Sim je radila za kompaniju u kojoj su svi, osim nje, dolazili u kancelariju.

Sada je frilenser i trenutno radi za kompanije The Doers i kaže da joj lakše kada su svi raštrkani.

„Kada su svi na jednom mestu, a vi negde drugde, gledate na koleginice i kolege kao kroz prozor. Dešavaju se stvari, a vi niste uključeni", navodi ona.

„Nekad kolege i zaborave na vas, jer niste tu. Morate da ih podsećate".

„Sad smo svi u istoj poziciji, radimo od kuće. I svi smo svesniji kako se ostali osećaju".

Dobra komunikacija

Kejt Hjuston veruje da je rad od kuće dobar za komunikaciju.

„Kad ste u istoj kancelariji, pomislite - svaki dan ručamo zajedno, međusobno se podržavamo i prava smo ekipa. Ali to ne mora uvek da bude tako".

„Ovako, kada mi je ekipa raštrkana širom sveta, mnogo više razmišljamo o tome kako da bolje komuniciramo. Neke stvari se jasnije vide", zaključila je Haston.

Autor: BBC News na srpskom

Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.

Nastavak na Radio 021...






Povezane vesti

Zar ne zvuči sjajno – radite od kuće, a šefa viđate jednom godišnje

Izvor: Danas, 08.Jul.2019

Getty ImagesRad od kuće je dobar za unapređenje međusobne komunikacije U svetu je sve popularnije da kompanije odustaju od ideje imaju kancelarije, ali postavlja se pitanje da li je to dobro ili loše za zaposlene? „Ako radite na ovaj način, imate pristup talentovanim radnicima, a pritom i dobre...

Nastavak na Danas...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio 021. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio 021. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.