Varaju građane preko SMS poruka

Izvor: Radio 021, 07.Apr.2017, 18:34   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Varaju građane preko SMS poruka

Elektronski prevaranti love naivnost korisnika pametnih telefona, uglavnom dece, kojima šalju bespotrebne poruke, a potom ih papreno naplaćuju.

Kako pišu Novosti, reč je o VAS porukama, koje dobijete ukoliko na pogrešnom sajtu ostavite broj telefona. Samo za godinu dana na ovakve zabavne, pornografske, a mnogo manje na humanitarne i platne SMS poruke, građani Srbije utroše 900 miliona dinara.

Otrežnjenje stiže već sa prvim mesečnim računom, >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio 021 << pošto cena jedne ovakve SMS poruke, koja uglavnom stiže sa četvorocifrenog broja, može da  bude i 250 dinara po komadu. Naime, kreatori ovakvih poruka stiču dobit kroz "usluge sa dodatom vrednošću". U te usluge spadaju: naplata parkinga, prijave za dobijanje različitih informacija, kursna lista, loto, muzičke želje, slanje komentare na TV i radio stanice, slanje oglasa.

U poslednjem dostupnom RATEL-ovom Pregledu tržišta telekomunikacija i poštanskih usluga u Srbiji za 2015. godinu, tri operatera "NTH Media", "Dimoco Serbia" i "Golive" zajedno zauzimaju preko 50 odsto tržišta usluga sa dodatom vrednošću.

Međutim, kada se jednom suoče sa ovim problemom, građani ne znaju kome da se obrate, jer su mobilni operateri samo "kanal" za ove poruke. Žrtva ovakve prevare bila je i Beograđanka M. S. kojoj je učestvovanje u nagradnoj igri donelo trošak od 1.800 dinara.

"Nisam znala da se usluga naplaćuje, jer putem SMS poruke o tome nisam obaveštena, poslala sam svoj broj mobilnog kako bih dobila povratnu informaciju o uspešnosti rešavanja kviza. Do kraja meseca stiglo mi je ukupno devet poruka po ceni od 200 dinara, što mi je dosta uvećalo mesečni račun. Uz to, nijedan jedini put nije pisalo kako da se odjavim sa servisa", poručila je ona za Novosti.

Nasuprot tome, propisi su jasni. Kod SMS poruka mora da bude naznačeno koliko se naplaćuje, kao i da ste pristankom na jednu poruku pristali i na budućih nekoliko. Ukoliko korisnici primete da dobijaju sadržaj za koji nisu sigurni da li su se prijavili ili uoče neobjašnjivo povećanje trenutnog zaduženja, neophodno je da se obrate provajderu čiji servis koriste ili svom mobilnom operatoru koji će potom kontaktirati sa provajderom i odreagovati po zahtevu korisnika.

U kompaniji "Telenor" ističu da se određeni deo reklamacija koje se obrađuju na godišnjem nivou, odnosi na reklamacije u vezi sa premijum servisima.

"Nezahvalno je govoriti o tačnim brojkama, jer dobar deo reklamacija rešavaju i sami provajderi u direktnom kontaktu sa korisnicima. Sa naše strane, negde oko pet odsto reklamacija se odnosi na usluge sa dodatom vrednošću. Svaki put kada proverom utvrdimo da postoji osnov za prihvatanje reklamacije to i radimo", dodaju u ovoj kompaniji.

Radi prevencije ovakvih slučajeva, u kompani "Vip" su odlučili da korisnicima ostave mogućnost da upute zahtev za stavljanje zabrane na sve usluge sa dodatom vrednošću.

U "Telekomu Srbija" ističu da prilikom svakog reklamiranja računa, korisnik treba najpre da se obratim svom operatoru. "Ukoliko se utvrdi da operator nije odgovoran, korisnik treba da se obrati provajderu jer je u pitanju usluga trećeg lica", zaključuju u "Telekomu".

Autor: Novosti/ foto: Pixabay

Nastavak na Radio 021...






Povezane vesti

Pljačkaju decu SMS porukama

Izvor: Večernje novosti, 07.Apr.2017

Sve veći broj reklamacija na velike račune za mobilne telefone zbog "VAS" poruka sa dodatom vrednošću. Na prevaru uzimaju saglasnost za slanje bespotrebnih sadržaja ELEKTRONSKI mešetari love naivnost korisnika pametnih mobilnih telefona, uglavnom dece, kojima na prevaru šalju...

Nastavak na Večernje novosti...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio 021. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio 021. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.