Varadinski most nagriza korozija

Izvor: Politika, 13.Maj.2009, 00:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Varadinski most nagriza korozija

Nejasno je kako se moglo dogoditi da most ostane nezaštićen, ali i da se o tome ćuti i ništa ne preduzima osam i po godina

Novi Sad – Novosađane je Zavod za izgradnju grada obavestio da novi Varadinski most (osam i po godina posle njegovog puštanja u promet) nema antikorozivnu zaštitu, mada je skoro u celini izgrađen od metala, zbog čega je i počela da ga ugrožava korozija!

Dobra vest, ako se tako može reći, jeste to što će, kako je upravo >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << saopšteno, Zavod za izgradnju grada „pristupiti izvođenju radova na sanaciji Varadinskog mosta". Projektom sanacije predviđeni su radovi na konstrukciji mosta, saobraćajnim površinama, elektroenergetskim instalacijama i hidrotehničkom sistemu. Istina, mostu nedostaje još ponešto, ali se naglašava da će više od 90 odsto radova biti obavljeno na antikorozivnoj zaštiti.

Iz Zavoda za izgradnju grada nije rečeno koliko će sve to koštati, ali je upozoreno: „Ukoliko ne bismo sada pristupili sanaciji mosta, za nekoliko godina može doći do ozbiljnih oštećenja...". Za obavljanje ovih poslova prijavila su se tri potencijalna izvođača, a stručna komisija će pregledati priloženu dokumentaciju i odlučiti kojoj firmi će biti poveren posao.

Most je završen 29. septembra 2000. godine, a investitori – tadašnja vlada Srbije, odnosno Direkcija za obnovu zemlje okarakterisali su ga kao „jedinstven podvig naših graditelja".

Dva segmenta koja se, pored stubova, oslanjaju i na obale Dunava teška su po 800 tona i duga po više od 111 metara, dok je srednji segment težine 600 tona i dužine preko 81 metra. Novosadska firma „Mont" tada je proglašena za apsolutnog šampiona Međunarodnog jesenjeg sajma u Novom Sadu „za uspešno osvajanje i primenu novih tehnologija metalizacija na Varadinskom mostu".

Utoliko je nejasnije kako se moglo dogoditi da most ostane nezaštićen, ali i da se o tome ćuti i ništa ne preduzima osam i po godina.

Zanimljivo je da je tada direktor Direkcije za obnovu zemlje bio Milutin Mrkonjić koji je i sada u vladi Srbije zadužen za infrastrukturu, a da je na čelu povorke građana koja je 18. oktobra simboličnom šetnjom otvorila Varadinski most bio tada tek izabrani gradonačelnik Novog Sada Borislav Novaković koji je sada direktor Zavoda za izgradnju grada. Pošto su obojica upućeni u problematiku oko Varadinskog mosta, a sada su koalicioni partneri u državnoj vlasti, Novosađani očekuju da se bar sada dogovore kako bi ova velelepna građevina bila završena i kvalitetno zaštićena što je pre moguće.

S. Živković

[objavljeno: 13/05/2009]

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.