
Izvor: Radio 021, 22.Mar.2018, 14:31 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Trivan: Država će sprečiti uvoz automobila koji su otpad u Nemačkoj
Automobili koji se u Nemačkoj proglašavaju za otpad ne mogu se uvoziti u Srbiju, poručio je ministar životne sredine Goran Trivan na otvaranju sajma automobila u Beogradu.
Trivan je rekao da će ministarstvo sprečiti uvoz tih automobila u Srbiju.
Trivan je istakao da i automobilska industrija mora da postane deo modernog ekološkog razvoja naše zemlje.
"Vršićemo pritisak na auto industriju kako bi postala ekološki prihvatljiva", poručio >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio 021 << je Trivan.
On je naglasio da će se to ministarstvo boriti protiv uvoza automobila koji se u zapadnoevropskim zemljama proglašavaju za otpad.
"Automobili (dizelaši) koji se u Nemačkoj proglašavaju za otpad ne mogu ulaziti u Srbiju, jer su otpad. Mi smo već zajedno sa Agencijom za bezbednost saobraćaja sprečili taj uvoz i to ćemo nastaviti da radimo", rekao je Trivan.
Kako je rekao, u Srbiju se godišnje uveze 26.000 novih vozila i 131.000 polovnih vozila.
Konstatovao je da nije pošteno da samo uvoznici novi automobila plaćaju ekološku taksu i da će i uvoznici polovnjaka morati da plate tu taksu.
Trivan je rekao da će se u narednom periodu veća pažnja posvetiti tehničkim pregledima kako bi se kontrolisalo šta vozila koja se registruju emituju u vazduh. Ministar je naveo da je, sa druge strane, cilj da se što više uvoze električni i hibridni automobili.
On je kazao da su ekolozi sve više prisutni u autoindustriji, kao i na ovakvih manifestacijama, što govori da se u svetu mnogo toga promenilo po tom pitanju.
Podsetimo, krajem februara Savezni upravni sud u Lajpcigu saopštio je da Štutgart i Diseldorf mogu da zabrane starije dizelaše, koji više zagađuju vazduh, u najzagađenijim zonama gradova.
Ukoliko gradovi donesu takve odluke, oko 15 miliona vlasnika dizel vozila u Nemačkoj će morati da se nekako reše svojih ljubimaca i izaberu "zelenije" automobile. U slučaju zabrane, veliki broj automobila s nemačkog tržišta, ali i iz cele Evrope završilo bi u zemljama Istočne Evrope. Procene su da bi oko 300.000 tih 'dizelaša', kojima bi cena drastično pala, moglo da se uveze u našu zemlju.
To potkrepljuje činjenica da je lane u Srbiju stiglo više od 150.000 polovnjaka od kojih je većina sa "evro 3" motorima prosečne cene niže od 3.000 evra.
Autor: Tanjug