Izvor: Luftika.rs, 01.Mar.2021, 12:27

Stres i stalna briga izazivaju nam sve više problema: Šta možemo da uradimo?

Stres i stalna briga izazivaju nam sve više problema: Šta možemo da uradimo?

Mnogi se žale da tokom prethodnih godinu dana češće imaju problema sa koncentracijom. Naravno, neizvesnost, briga za egzistenciju, briga za budućnost predstavljaju dugotrajni stres koji utiče na pamćenje. Istraživanja su pokazala da drastično promenjene okolnosti, briga i anksioznost mogu da imaju značajan uticaj na koncentraciju. Što je veća anksioznost, toliko su manje koncentracija i pažnja.
Pamćenje je mogućnost zadržavanja i korišćenja informacija i veoma je važno za >> Pročitaj celu vest na sajtu Luftika.rs << čoveka. Kod mladih ljudi do poremećaja koncentracije dolazi zbog tempa života i uslova rada, dok kod starijih smetnje u pamćenju nastaju zbog procesa starenja mozga, ateroskleroze, poremećaja krvotoka, kardiovaskularnih bolesti, visokog krvnog pritiska, nedostatka kiseonika u mozgu i dejstva otrova i slobodnih radikala na moždane ćelije.
Za dobru funkciju nervnog sistema i nervnih ćelija i prevenciju pojave nervoze, umora, nesanice, glavobolje, poremećaja pažnje i koncentracije, neophodno je u organizmu uvek imati dovoljno hranljivih sastojaka, što se rešava pravilnom ishranom, korišćenjem dodataka ishrani koji sadrže neophodne vitamine i minerale – vitamine B kompleksa, lecitin itd. Druga stvar koja puno može da pomogne je regulacija stresa i umora uz pomoć fizičke aktivnosti, dobrim režimom odmora i sna, kao i unosom adaptogenih biljaka koje stabilizuju stres.
Hrana je gorivo koje reguliše vašu energiju i raspoloženje, od kojih obe stavke mogu značajno da utiču na vašu koncentraciju.
Zeleni čaj: Zeleni čaj sadrži kofein i teanin. Kofein pomaže pri koncentrisanju i drži vas budnim, dok se za teanin pokazalo da povećava aktivnost alfa-talasa, koji povećavaju nivo smirenosti i otpuštaju kofein sporije, umesto sve odjednom. Ovi sastojci proizvode i bolju sposobnost usmeravanja pažnje, sa poboljšanjima i brzine i preciznosti, tako da i zeleni čaj spada u namirnice važne za bolju koncentraciju.
Lisnato zeleno povrće: Lisnato zeleno povrće puno je antioksidanata i karotenoida, što povećava moć mozga, i pomaže pri njegovoj zaštiti. Puno je i B vitamina, za koji je dokazano da pomaže za bolje pamćenje, zdravlje i snagu mozga, pa je zato i ovo povrće namirnica za bolju koncentraciju. Ono takođe sadrži folnu kiselinu, koja poboljšava psihičku jasnoću.
Masna riba: Ona sadrži omega-3 masne kiseline koje pomažu pri pamćenju i mentalnim sposobnostima. Bez omega-3 je slabije pamćenje, a češće su promene raspoloženja, pa je i masna riba poželjna namirnica za bolju koncentraciju. Najvažnije ribe su losos, pastrmka, skuša, haringa, sardine i sardele.
Voda: Voda daje mozgu energiju za sve funkcije mozga, uključujući proces misli i pamćenja, i dokazano je da pomaže da se brže misli, bude bolje koncentrisan, i da se iskusi veća jasnoća i kreativnost. Svaka funkcija tela zavisi od vode, pa je ključno da je unosite dovoljno za bolju koncentraciju.

Tamna čokolada: Tamna čokolada može da vam pomogne da se fokusirate, jer sadrži kofein, magnezijum za smanjenje stresa, a podstiče i otpuštanje endorfina i serotonina za bolje raspoloženje. U umerenim dozama, tamna čokolada je odlična namirnica za bolju koncentraciju, a možete napraviti i neki kolač sa njom za još bolje raspoloženje i više energije.
Seme lana: Kao već neka navedena hrana, seme lana sadrži visok procenat magnezijuma, B vitamina, omega-3 masne kiseline i vlakana, od kojih svi doprinose mentalnoj jasnoći, mršavljenju i na kraju, koncentraciji. Laneno seme je bez sumnje super hrana. Važno je samo da ga sameljete kad ga kupite i možete ga posuti na pahuljice, konzumirati uz jogurt, žitarice, salatu i slično.
Orašasti plodovi: Ovi plodovi i semenke dobar su izvor anti-oksidanasa, vitamina E, što je u vezi sa manjim kognitivnim padom kako starite, i samo vam je potrebna mala količina dnevno da biste osetili ovaj benefit. Bogati su i esencijalnim uljima i amino kiselinama, zahvaljujući čemu spadaju u važne namirnice za bolju koncentraciju.
Borovnice: Studije pokazuju da su borovnice namirnica za bolju koncentraciju i da poboljšavaju pamćenje za narednih pet sati, jer antioksidanti u borovnicama stimulišu tok krvi i kiseonika do mozga – i održavaju um svežim. Sadrže koktel antioksidanata i imaju takav sadržaj koji se pokazalo da, osim što poboljšava koncentraciju, i štiti protiv raka, srčanih oboljenja i demencije.
Izvor: Alifeofproductivity
Hrana koja otklanja nervozu i opušta organizam

Nastavak na Luftika.rs...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Luftika.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Luftika.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.