Radijatore ohladio i isečen telefonski kabl

Izvor: Blic, 19.Dec.2009, 10:55   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Radijatore ohladio i isečen telefonski kabl

Novi Sad - Stanovi u pola grada juče su nekoliko sati bili hladni zbog povezivanja Termoelektrane-toplane na sistem daljinskog grejanja, nakon prekjučerašnjeg prekida u radu. Iako se narednih dana očekuje drastičan pad temperature, ni u TE-TO, ni u „Novosadskoj toplani" ne mogu da garantuju da više neće biti kvarova sličnih onima koji su se dogodili nekoliko puta u poslednjih nekoliko dana.

Desetine hiljada Novosađana su protekle nedelje skoro svakog dana po nekoliko >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << sati ostajale bez grejanja u stanovima zbog havarija koje su se dešavale u Termoelektrani-toplani. Prekida u radu je bilo i u Toplani „Dudara" koja snabdeva Sremske Karlovce. Do isključenja sistema nije dolazilo zbog havarija na kotlovima i vrelovodnoj mreži, već zbog nestanaka struje, prekida telefonskih kablova, kao i softverskih kvarova na sistemu.

Direktor „Panonskih elektrana" Miloš Saramandić, u čijem sastavu je TE-TO, kaže da nijedan od kvarova nije bio ozbiljan, ali da svi oni mogu da izazovu kratkotrajan prekid rada.

- Prvo je presečen telefonski kabl u Šangaju i sistem se automatski isključio, a posle toga se dogodio i softverski kvar u automatskom sistemu, pa je TE-TO takođe prekinula rad - objašnjava Saramandić.

On se nada da neće biti više sličnih kvarova koji dovode do prekida rada celog sistema uz napomenu da glavni tehnički sistemi TE-TO rade normalno uz dovoljne količine gasa.

U „Novosadskoj toplani" objašnjavaju da su ovakvi prekidi u radu mogući, ali da se retko dešavaju. Kako tvrde, nestanak struje u nekoj toplani nije zabeležen već godinama, a sada se to dogodilo dva puta u Toplani „Dudara", dok je telefonski kabl koji služi za komunikaciju sa TE-TO prekinut tek drugi put za 30 godina.

- Kvarovi kakve smo imali u proteklih nekoliko dana retki su i dogode se možda jednom u celoj sezoni, ali sada ih je bilo nekoliko. Međutim, grejanje je brzo normalizovano, već posle dva ili tri sata - navodi Jelena Vujin, portparol „Novosadske toplane".

Ona objašnjava da je daljinski sistem grejanja projektovan tako da postoji alternativa u slučaju kvarova, ali da je potrebno i po nekoliko sati da se sistem stabilizuje i radijatori zagreju.

Plaćaju „Toplani", a uključuju grejalice

Novosađani od početka sezone imaju dosta pritužbi na sistem daljinskog grejanja.

- Uopšte me ne zanima koji je razlog kvara i što ne rade. Ako mogu da im svakog meseca platim skoro 5.000 dinara za grejanje, očekujem i da me greju, a ne da svaki dan moram da palim grejalicu i klimu - kaže Vesna Simić iz Maksima Gorkog.

Pojedini Novosađani žale se i na rad kontakt centra „Toplane", navodeći da se ili niko ne javlja ili se dobijaju informacije da je sve u redu iako su im radijatori hladni.

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.