Izvor: Radio 021, 25.Apr.2021, 22:22

Posle sporne reklame prodaja proizvoda "Čuvarkuća" skočila za 40 odsto

Predsednik Privredne komore Srbije Marko Čadež izjavio je da "reklama Privredne komore Srbije (PKS) koja promoviše kupovinu domaćih proizvoda sa žigom 'Čuvarkuća' nije seksistička i nije imala nameru nikoga da uvredi.

Prema njegovim rečima, postignut je cilj jer je kupovina tih proizvoda skočila za 40 odsto.

Gostujući na TV K1, Čadež je rekao da spot jeste napravljen da privuče pažnju, ali je "mnogo manje provokativan od pojedinih reklama koje se danas >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio 021 << prikazuju u svetu".

"Dosta je zapanjujuće kako je naša javnost reagovala na nešto što je normalno u marketinškoj industriji. Pogledajte reklame za Fijat i Šveps, ako je reklama PKS seksistička, onda su njihove reklame pornografske", ocenio je Čadež.

Rekao je i da je autor spota žena i da je uveren da njena namera nije bila da na bilo koji način uvredi žene. "Ako neko to vidi, žao mi je, to nije bila ni najmanja namera, ali jeste bila namera da provociramo i privučemo pažnju mlade populacije", naveo je.



Prema njegovim rečima, spotovi za "Čuvarkuću" uspeli su da privuku pažnju. "To je zaista velika stvar. Najvažnije je da iz dana u dan rastu prometi koji nose žig Čuvarkuća", naveo je Čadež.

Dodaje da su studenti Ekonomskog fakulteta imali dobru diskusiju o reklami PKS: "Nekima se reklama svidela, nekima ne, ali svi su zaključili da niko od njih nije znao za ovu kampanju dok se spotovi nisu pojavili."

Poverenica: Kampanja je uvredljiva i seksistička

Poverenica za zaštitu ravnopravnosti Brankica Janković izjavila je, podsećamo, da je reklamna kampanja Privredne komore Srbije kojom se promovišu domaći proizvodi, uvredljiva i seksistička.

Po ko zna koji put, "originalnost i kreativnost" svode žene na objekat, koje se ni na koji način ne mogu dovesti u vezu sa proizvodima koji su prikazani, već predstavljaju i vređanje dostojanstva svih žena, navela je poverenica.

"Nije potrebno biti stručan za rodnu ravnopravnost da bi se razumelo kako ovakvi sadržaji podržavaju i podstiču rodne stereotipe. Nije potrebna stručnost ni da bi se razumelo da se konkretnom reklamom šalje i neprimerena poruka o tome šta su pravi brendovi i proizvodi Srbije", ukazala je.

Poverenica je još jednom pozvala sve kompanije i marketinške agencije da poštuju propise i uzdrže se od kreiranja sadržaja koji podstiču i produbljuju stereotipe.

Nova reklama Privredne komore Srbije, kojom se promovišu domaći proizvodi u okviru projekta "Čuvarkuća", izazvala je mnoštvo reakcija na društvenim mrežama, o čemu opširnije OVDE. U reklami se smenjuje nekoliko scena koje mogu izazvati seksualne asocijacije. Prvo, tu je poljubac dvoje mladih, zatim med koji curi preko usana žene, ali i niz leđa. Najzad, završna scena je žena koja mazi poljoprivrednu mašinu.

Autor: Tanjug, FoNet

Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.

Nastavak na Radio 021...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio 021. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio 021. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.