
Izvor: Radio 021, 24.Dec.2016, 23:03 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Penzionisani poslednji "plavi vozovi"
Sa pruge Sombor - Vrbas, koja je opstala iako je bila predviđena za gašenje, sišli su plavi vozovi "makosa", a zamenili su ih crveni dizel-motorni vozovi "rus".
Kako pišu "Novosti", to je jedna od važnih promena koje je ovog meseca doneo novi red vožnje na Železničkoj stanici u Somboru, uz povećan broj polazaka za Novi Sad u oba pravca. Novina je i da putnici u vozovima od Sombora do Novog Sada više neće presedati u Vrbasu. Žitelji pozdravljaju izmene, a ono zbog čega >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio 021 << negoduju, jeste ukidanje jutarnjih polazaka za Sombor iz Vrbasa, Kule, Sivca i Kljajićeva, kao i Odžaka, Bogojeva, Sonte i Prigrevice i večernjeg voza na liniji Sombor - Odžaci.
Na neelektrificiranoj pruzi od Sombora do Vrbasa saobraćale su, jedine u Srbiji, preostale tri garniture "makose", dizel-motornog voza proizvedenog u istoimenoj španskoj fabrici. Ovaj voz bio je omiljen među putnicima, koji su ga zvali "Lepa Brena". Dotrajalu "makosu", koja je bila u pogonu više od 30 godina, istisnuo je "rus", dvodelni putnički voz proizveden u ruskoj fabrici "Metrovagonmaš" i posebno dizajniran za "Železnice Srbije".
"'Makose' su otišle u penziju, a jedna od njih je u koliko-toliko ispravnom stanju zadržana u depou, za ne daj bože. Umesto njih, na našem terenu kruži sedam kompozicija 'rusa'", kaže rukovodilac za infrastrukturu Železničke stanice u Somboru Marko Kolar.
Kornel Keseg iz Telečke kod Sombora, vrsni poznavalac železnice, koji sebe opisuje kao vozoljubitelja, navodi da je "makosa" sa plavim tapacirungom bila najlepši i najudobniji voz u Srbiji.
"U ruskim vozovima, iako je prošlo svega dve-tri godine od njihovog uvođenja, sedišta su uflekana, a na garnituri se spolja ljušti farba. To pokazuje da kod nas nije razvijena svest da vozove treba čuvati", zaključuje Keseg.
Autor: Novosti