Ovo je razlog zašto vam šef sabotira dobre ideje

Izvor: Radio 021, 05.Mar.2017, 19:30   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Ovo je razlog zašto vam šef sabotira dobre ideje

Novinar kanala BBC Sajmon Konstabl istražio je u nedavnom članku današnji odnos između inovacija i korporativnog mentaliteta.

Delove njegove analize donosimo u nastavku.

"Sigurno u preduzeću stalno čujete da se traže inovacije, ali kada to treba da zaživi, pre će se dogoditi da vam ideja na stolu skuplja prašinu nego da se predstavi direktoru. Nije da menadžeri na visokim položajima ne traže nove ideje, nego ljudi oko vas nisu skloni promenama."
>> Pročitaj celu vest na sajtu Radio 021 <<
Ideje su neprijatelji

"Danas su preduzeća gotovo prisiljena da govore da su spremna na promenu kako bi ostala u trendu. Ali ne odbijaju ona promenu, nego ljudi u njima. Ništa od toga ne znači da se vaša ideja neće prihvatiti, ali to je manje važno od načina na koji ćete uveriti ljude da je prihvate.

Na primer, trebalo bi da im pokažete šta ta inovacija predstavlja vama lično, da li će vam biti izazovna, ili će vam otvoriti nove poslovne prilike. Zatim bi trebalo da se zapitate kako će ta ideja uticati na vaš posao, da li vam pomoći ili, što je vrlo važno, da li ćete li možda dobiti otkaz.

Često se zbog takvih mogućnosti gubitka posla inovacije ne predlažu. Uz to, oni kojima stari poredak koristi postaju neprijatelji novih ideja, a od onih kojima bi koristio novi poredak obično se dobije osrednja podrška zbog nepoverenja, utvrdio je to još Nikolo Makijaveli, savetnik bogatih i moćnih u 15. i 16. veku".

Sada, sada, sada, a ne kasnije

"Zbog takvih stavova nove ideje nikad ne zažive. Čim se poslovanje fokusira na kratkoročne ciljeve, umesto na dugoročne, inovacije ne mogu da dođu do izražaja.

Na primer, kada biste morali sada da uložite određenu količinu novca kako bi u budućnosti mogli da zaradite mnogo veću sumu, većina poslodavaca ne bi odobrilo takvo poslovanje. U Amazonu se, na primer, postupa drugačije pa se radnici i ulagači podstiču da se fokusiraju na dugoročnu zaradu. Tako se to preduzeće razvilo u knjižarskog diva, a od ostalih preduzeća razlikuje se i po sklonosti ka riziku."

Inovatori se ne moraju prijavljivati na takmičenja

"U većini preduzeća zapošljavaju se ljudi koji funkcionišu na sličan način kao i to preduzeće, a ne inovatori skloni pokušajima i promašajima. Ovde naravno ima i politike, pa ako se neko zameri okolini, neće moći da se istakne. A može se dogoditi i da se dobra ideja ne prepozna, bilo zbog nekvalifikovanih ljudi ili zbog sopstvene radikalnosti".

Faktor izvlačenja iz rutine

"Ali u celoj priči postoji i svetlija strana, jer postoji cela industrija ljudi koja odbacuje korporativni mentalitet. Svake godine visoko kvalifikovani savetnici pomažu preduzećima da se izvuku iz kolotečine i otvore prema novim idejama, pa tako inovacije pronađu put do šefova", zaključuje Konstabl.

Autor: Index.hr/Foto: Pixabay

Nastavak na Radio 021...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio 021. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio 021. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.