Mašinci: Ne gasite Gošu

Izvor: Radio 021, 06.Nov.2018, 18:17   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Mašinci: Ne gasite Gošu

Šinska industrija u Srbiji ima perspektivu i zato ne treba gasiti Fabriku šinskih vozila Goša u Smederevskoj Palanci, koja je u stečaju, poručeno je danas na sastanku "Plan i program revitalizacije - rehabilitacije FŠV Goša i Železnice Srbije", na Mašinskom fakultetu.

Eksperti za železničko mašinstvo istakli su da je Goša firma od renomea u toj oblasti i da je tehnološki pogodna za partnerstvo sa švajcarskim Štadlerom.

Miroslav Krstić iz Udruženje mašinskih >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio 021 << inženjera Srbije je rekao da je šinska industrija u Srbiji uglavnom uništena, "na primer Fabrika vagona Kraljevo, MIN Vagonka, MIN Lokomotiva i Želvoz, a Goša u stečaju i ide u likvidaciju, dok fabrike Šinvoz i Bratstvo ponešto još rade". Naglasio je da šinska i automobilska industrija imaju perspektivu.

Bivši železničar i član Udruženja mašinskih inženjera Srbije David Vojinović je rekao da je Goša naš brend u proizvodnji šinskih vozila i da je ta fabrika sada u kritičnoj situaciji. Istakao je da su i druge fabrike šinske industrije uništavane po sličnom konceptu i da je sada i Goša došla na red.

- Opstali su Bratstvo iz Subotice, jer je nađen dobar strateški partner i donekle Šinvoz iz Zrenjanina, gde je nakon privatizacije nastavljena proizvodnja. Možda je trebalo da država u privatizaciji proceni šta će zadržati i za šta će se boriti, a to je trebalo da budu, pre svega, Fabrika vagona Kraljevo za teretne vagone i Goša za putničke vagone - kaže Vojinović.

Mašinski inženjer Luka Čupković je naglasio da je Goša bila jedan od industrijskih lidera u Jugoslaviji.

- Šta je Dženeral motors bio za SAD, Simens za Nemačku, to je Goša bila za Jugoslaviju. Goša nije imala nijedan tehničko - tehnološki promašaj ni u projektovanju, proizvodnji niti ispitivanju. Ta fabrka je stvorila mašinske eksperte šinske industrje na svetskom nivou - istakao je Čupković. Poručio je da bi najgore rešenje bilo da se likvidira Goša i najavio da će to udruženje inženjera poslati dopis švajcarskom Sstadleru sa pozivom da dođe u Gošu, pogleda kapacitete i razmotri mogućnost saradnje.

Profesor Elektrotehničkog fakulteta Slobodan Vukosavić je ukazao da bi za Gošu bio spas da izađe na svetsko tržište i uvođenje novih tehnoloških rešenja, poput digitalnog upravljanja i novih vidova elektronike.

- Veliki broj kompanija u regionu, Italija, Austrija, Mađarska i Rumunija, zatvorile su fabrike koje su bile konkurencija Goši, tako da postoji potreba i prostor za Gošu, ali je glavno pitanje da li mi verujemo da će Goša postojati - poručio je Vukosavić.

Fabrika šinskih vozila Goša je osnovana pre 95 godina i trenutno je u stečaju. Privatizovana je 2007. godine kada ju je na aukciji kupila kompanija "Žos Trnava" iz Slovačke, za 140,44 miliona dinara.

Zatim je ta slovačka firma prenela 2017. godine 100 odsto kapitala i imovine Goše na kompaniju "Lisnart holdings limited" sa sedištem na Kipru, a potraživanja su preneta na kćerku firmu ŽOS Zvolen.

Nedavno je u okviru Goše formirano posebno preduzeće "Goša RSC", koja je angažovala deo radnika.

Autor: Tanjug

Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.

Nastavak na Radio 021...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio 021. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio 021. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.