Izvor: Radio 021, 19.Jan.2020, 09:41   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Kako aviokompanije biraju filmove za putnike

Pojedine posade tokom leta biraju zabavni sadržaj za putnike, ali postoje i one koje detaljno raspravljaju o filmovima koji će se naći na listi ponuđenih.

Singapur erlajns među zaposlenima ima 70 filmskih stručnjaka koji rade na različitim lokacijama širom sveta. Potpredsednik komisije za proizvodne inovacije Ng Yung Han kaže da se odbor za reviziju filmova sastaje jednom mesečno u Singapuru. Inostrani članovi komisije svoja mišljenja šalju mejlom.

"Mišljenja >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio 021 << i kritike članova komisije pomažu nam da imamo uvid u sve popularne filmske sadržaje širom sveta. Mnogi filmovi izazivaju kontroverze u pojedinim zemljama. Članovi komisije pomažu nam da donesemo najbolje odluke i svojim putnicima ponudimo aktuelne i kvalitetne filmske naslove", navodi Han.

Popularnost, nagrade i usklađenost s kulturnim normama najvažniji su standardi prilikom selekcije filmskih ostvarenja. U Singapur erlajnsu kažu da najnoviji filmovi dolaze pred putnike najkasnije tri meseca od premijere.

"Želje klijenata takođe su važan faktor prilikom odabira filmova. Kompanija se trudi da obradi povratne informacije koje se tiču zabavnog sadržaja. Zahtevima putnika ne možemo udovoljiti odmah. Ako postoji dovoljan broj zahteva za emitovanje određenog ostvarenja, verovatno je da će putnik već na sledećem letu moći da uživa u traženom filmu", kažu u kompaniji.

Emirejts je prva kompanija koja je postavila ekrane na sedišta aviona još 1992. godine. Za selekciju je zadužen relativno mali broj ljudi od osam članova. Njihov posao temelji se na gledanju i odabiru filmova i beleženju komentara putnika.

Pojedine kompanije uređuju listu filmova u zavisnosti od rute na kojoj se avion kreće. Putnici Emirejtsa u svakom trenutku na raspolaganju imaju bazu od 700 naslova, bez obzira na to gde se avion trenutno nalazi i odakle dolaze putnici.

Sajmon Katbert je menadžer zadužen za zabavu u aviokompaniji Katej pacifik. Kaže da uspešan odabir filmova počiva na ravnoteži između dva faktora - jezika i žanrova. S obzirom na činjenicu da su među najpopularnijim naslovima filmovi koji dolaze iz holivudske, kineske, bolivudske i japanske produkcije, potreban je veoma raznovrstan izbor da bi svi putnici bili zadovoljni.

Komisija Katej pacifika odlučuje o filmovima u letnjim mesecima, kada se konsultuje sa stručnjacima i kritičarima. Da bi saznali koliko je neki film popularan u lokalnoj zajednici, traže savete od domaćih filmskih stručnjaka. Najmanje 20 osoba učestvuje u selekciji filmova.

Katbert kaže da mesečno kompanija kupuje između 70 i 200 filmskih ostvarenja, a pojedini žanrovi su popularniji od ostalih.

"Uvek smo iznenađeni utiskom koji na putnike ostavljaju romantične komedije i komedije. Ljudi će uvek tokom leta pokušati da se zabave takvim sadržajima, jer uživaju u šalama i dobroj ljubavnoj priči", objašnjava Katbert.

Autor: 021

Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.

Nastavak na Radio 021...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio 021. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio 021. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.