Gustina saobraćaja utiče na rad semafora

Izvor: Radio 021, 06.Avg.2014, 21:14   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Gustina saobraćaja utiče na rad semafora

Razlog zbog čega je na nekim semaforima izuzetno kratko trajanje zelenog za pešake je ocena frekvencije saobraćaja na raskrsnici, odnosno gustina saobraćaja u ulicama koje ulaze u nju i onih koje su s njima povezane.

Najčešće pritužbe Novosađana su na semafor koji preseca Bulevar Mihajla Pupina kod Banovine, gde je za prelaz pešacima preko ovog bulevara ostavljeno izuzetno malo vremena.

Dejan Stojković iz Službe za razvoj i upravljanje saobraćajem u Zavodu za izgradnju >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio 021 << grada kaže za 021 da se dužina trajanja zelenog na prilazima raskrsnici određuje na osnovu saobraćajnog opterećenja, odnosno broja vozila, strukture saobraćajnog toka (koliko ima automobila, kamiona, autobusa), kao i na osnovu načina rada semafora, u zavisnosti od toga da li je u pitanju rad u koordinaciji sa susednim raskrsnicama ili individualni rad. On ocenjuje da su najopterećenije saobraćajnice u gradu raskrsnica Bulevara oslobođenja sa Jevrejskom ulicom - 90.000 vozila, zatim raskrsnica Bulevara oslobođenja sa Bulevarom cara Lazara, kao i Partizanska ulica.

"Dužina trajanja zelenog na raskrsnici je manja na raskrsnicama sa manjim saobraćajnim opterećenjem i to pre svega na izolovanim raskrsnicama, recimo raskrsnica Ulice braće Jovandić i kraljevića Marka ili Kosovske i Marka Miljanova. Ciklus na ovim rasksnicama je 60 sekundi", kaže on.

Česte pritužbe pešaka su i za dugo čekanje na raskrsnici Jovana Subotića i Miletićeve. "Ova raskrsnica radi u koordinaciji sa susednim raskrsnicama na potezu Jovana Subotića - Uspenska - Mihajla Pupina. Način rada ove raskrsnice u velikoj meri zavisi od stanja saobraćaja na raskrsnicama na koordinisanom potezu. Mala promena rada ili ispadanje iz koordinacije može da dovede do "čepa" u ulici Jovana Subotića", objašnjava on za Novosadski informativni portal.

Dodaje i da je raskrsnica kod "Norka" jedna od najopretećenijih i da upravo postojeći način rada predstavlja optimalno rešenje za suprostavljene tokove na prilazima.

Kada su u pitanju zvučni semafori, trenutno se postavlja i testira oprema - zvučne najave za slepa i slabovida lica. Na raskrsnici ulica Miše Dimitrijevića i Braće Ribnikar ova oprema je puštena u probni rad. Nakon testiranja i dogovora sa udruženjima na još 10 raskrsnica ova oprema će biti puštena u rad. Pre mesec dana počelo je postavljanje zvučne opreme na semaforima na 11 najprometnijih raskrsnica u širem centru Novog Sada sa ciljem da se slepim i slabovidim osobama omogući lakše i bezbednije kretanje preko raskrsnica.

Trenutno saobraćajno opterećenje na uličnoj mreži Novog Sada možete pogledati ovde.  (Suzana Stojićević - Ova adresa el. pošte zaštićena je od spam napada, treba omogućiti JavaSkript da biste je videli )

Nastavak na Radio 021...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio 021. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio 021. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.