Izvor: Radio 021, 08.Dec.2019, 19:21   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Gusta magla smanjila vidljivost na putevima, preporuke vozačima kako da voze

Gusta magla smanjila je vidljivost na svega nekoliko stotina metara na brojnim putevima u Srbiji.

Gradske ulice bile su puste ne samo zbog toga što je nedelja, kada je broj vozila na kolovozu po pravilu umanjen, već i zbog veoma loših uslova za vožnju zbog vremenskih prilika. Ovakve vremenske prilike iziskuju dodatnu pažnju učesnika u saobraćaju, te oni moraju da budu dodatno oprezni kako bi, pri nepogodnim uslovima, izbegli najgori ishod na kolovozu.

"Vozilo >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio 021 << je potrebno učiniti što vidljivijim uključivanjem zadnjeg i prednjeg svetla za maglu i nipošto se ne sme izlaziti u saobraćaj ukoliko svetlosna signalizacija nije ispravna. Spora vozila kao što su traktori obavezno moraju da uključe žuto rotaciono svetlo, a biciklistima se preporučuje da nose odeću jarkih boja ili svetlobojni prsluk", Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.

On je dodao i da je savet pešacima da budu veoma oprezni "jer ih vozači u magli daleko teže opažaju nego u uslovima normalne vidljivosti".

"Vozači novijih automobila koji imaju dnevna svetla moraju da imaju uključena i oborena svetla jer samo dnevna nisu dovoljna kad je magla. Ukoliko u ovakvim uslovima dođe do sudara, male su šanse za preživljavanje", dodaje Okanović. Duga svetla zaboravite, jer previše reaguju sa česticama magle, stvaraju refleksiju i samo će vam otežati vožnju.

Na otvorenom putu, u vožnji po magli, brzina vam je najveći neprijatelj. Potrebno je prilagoditi se brzini kojom se kreću ostali učesnici u saobraćaju.Jasno vam je da je pokušaj preticanja drugog vozila ravan samoubistvu/ubistvu bez obzira na mašinu koju vozite.

U slučaju kvara vozila na autoputu u magli, veoma je bitno obeležiti automobil i napustiti vozilo što pre. Kako kaže Okanović, "ključno je što pre se skloniti od vozila i sa autoputa, pa makar i u njivu pored".

Građani detaljne informacije o uslovima na kolovozima, kao i prohodnosti kada je magla mogu da dobiju i preko zvaničnog Tviter naloga JP "Putevi Srbije".

Okanović navodi da na srpskim autoputevima još ne postoji sistem za upravljanje brzinama u ovakvim situacijama.

"Kada nastupe ovakvi vremenski uslovi, maksimalna brzina kretanja vozila treba da bude određena u komandnom centru i da bude prikazana na displejima na autoputevima", ističe Okanović.

Naši putari mogli su samo da iscrtaju tačke na putu, na osnovu čije vidljivosti se preporučuje brzina kretanja. Međutim, ovaj sistem je veoma složen jer, kako navodi Okanović, "ljudi koji ne znaju jezik ne mogu da prepoznaju o čemu se radi, a i svakako nije u pitanju obavezna, već preporučena brzina".

"Postoji pojava koja se zove iznenadna magla, kada se iz sumaglice naglo pređe u gustu maglu i nema se vremena da se broje tačkice, te tako možete da doživite katastrofu. Takođe, nedostaje nam i sistem za upozoravanje za maglu koji upozorava na saobraćajku", zaključuje Okanović.

Prilagodite se situaciji

Uključite brisače s vremena na vreme, kako biste bili sigurni da se na vetrobranu nije nahvatala prljavština koju magla nosi sa sobom ili sitne kapljice vode.

Zbog onih koji se nalaze iza vas i radi sopstvene bezbednosti, na otvorenom putu obavezno uključite i zadnja svetla za maglu (danas ih ima većina modela automobila). I ne zaboravite da ih isključite kada se vidljivost vrati na normalu, jer će u suprotnom zaslepljivati vozače u automobilima iza vašeg.

Onih 130km/h obećanih na autoputu odmah zaboravite kada je magla na putu. Prilagodite se situaciji. Budite oprezni kada vozite iza kamiona jer se na njihovim stop svetlima često nalazi prljavština, tako da je teško proceniti da li koče ili ne.

Zaustavljanje na autoputu kao reakcija na gustu maglu nikako nije dobar potez jer postoje velika verovatnoća da će neko ko se kreće iza udariti u vas. Strpite se do prvog odmorišta, benzinske pume i tamo se konsolidujte.

Autor: Blic, B92

Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.

Nastavak na Radio 021...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio 021. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio 021. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.