Izvor: Radio 021, 22.Jul.2020, 11:47

FOTO Mihajlović: Sve je spremno za početak gradnje Fruškogorskog koridora

Asfaltiranje dela autoputa između Bačke Topole i Siriga biće gotovo do 15. avgusta, rekla je danas ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović.

U pitanju je deo puta u blizini petlje Bačka Topola-petlja Sirig, a izvođač radova je "Vojput" d.o.o. Subotica.

"Od Beograda do Subotice obnavlja se 65 km autoputa, ova deonica najvećim >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio 021 << delom je završena, do sredine avgusta biće gotovo i preostalih 10,5 km", rekla je Mihajlović prilikom obilaska radova.

V.d. direktora "Puteva Srbije" Zoran Drobnjak je naglasio da su ti radovi samo jedna od 25 deonica koja se trenutno radi na autoputevima kroz Srbiju.

"Oko 35 kilometara je dužina predmetne deonice na kojoj je već završeno oko 24 kilometra, tako da nam preostaje da do 15. avgusta završimo preostali deo puta. Ostalo nam je da uradimo i drugu stranu autoputa oko 25 kilometara, što ćemo završiti do oktobra. U pitanju je jedna kompleksna i ozbiljna rehabilitacija, a cena radova na ovoj deonici košta oko 10 miliona evra", rekao je Drobnjak.

Mihajlović je dodala da je vrednost sadašnjih i planiranih investicija u Vojvodini pet milijardi evra.

"Pored modernizacije brze pruge Beograd-Budimpešta, radiće se Fruškogorski koridor. Sve je spremno, kredit je odobren, dokumentacija završena, država je dala garancije i nakon potpisivanja ugovora radovi mogu da krenu. Nismo zaboravili ni na saobraćajnicu Beograd - Zrenjanin - Novi Sad. Hvala gradonačelniku Novog Sada Milošu Vučeviću na sjajnoj saradnji, ovaj grad je primer za blagovremeno pripremljenu dokumentaciju za svaki projekat", rekla je ona.

Vučević je je naveo da se završetkom ove deonice dobija još atraktivniji prilaz Novom Sadu iz pravca Subotice i Mađarske.

"Radi se ova deonica prema gradu, u pravcu od Siriga, što će učiniti još atraktivnijim prilaz Novom Sadu iz Mađarske ili Subotice. Čeka nas investicija vezana za izgradnju kružne raskrsnice na magistralnom putu M7, u blizini fabrike u izgradnji „Barry Callebaut“ i čitave industrijske zone na tom potezu. To će biti jedna od najvećih kružnih raskrsnica koju će Novi Sad dobiti i time će biti obezbeđen bolji protok saobraćaja za sve zaposlene u fabrikama i firmama koje se nalaze na Zrenjaninskom putu, odnosno na isključenju za auto-put E75, Novi Sad-Istok. Takođe, ni kamioni više neće morati da prolaze kroz grad ili da skreću prema Šangaju, nego će moći da se okrenu kroz kružnu raskrsnicu", rekao je Vučević.

Kuda će se protezati Fruškogorski koridor

Projektom je predviđeno da u okviru saobraćajnice Novi Sad-Ruma bude izgrađen dvocevni tunel kroz Frušku goru dugačak 3,5 kilometara, što će ga učiniti najdužim tunelom u Srbiji. Fruškogorski koridor će imati četiri kolovozne trake širine po 3,5 metra, i biće svrstan u takozvane brze saobraćajnice, a ne u autoputeve, jer neće imati zaustavne trake.

Saobraćajnica će se prostirati od Kaćke petlje na putu Novi Sad-Zrenjanin, a sa autoputem E-75 će se ukrštati kod benzinske pumpe "Minut". Koridor će dalje voditi prema Dunavu, zatim preko Fruške gore do autoputa Beograd-Zagreb. Brza saobraćajnica će na sremsku stranu preći preko novog mosta koji treba da se izgradi kod crkve na Tekijama, dalje će voditi prema Bukovcu preko tunela ispod Fruške gore. Tunel će ići prema petlji za Vrdnik, potom će nastaviti ka Rumi.

Izgradnja autoputa Novi Sad-Ruma će biti podeljena u četiri faze. Prva je Ruma-ulaz u tunel kroz Frušku goru, druga je izgradnja tunela dugog 17 kilometara, treća faza je izgradnja izlaza iz tunela do petlje na Mišeluku i četvrta obilaznica oko Petrovaradina.

Fruškogorski koridor povezaće Koridor 10 i Koridor 4 i stvoriti najkraću vezu između Bosne i Rumunije. Najvažniji značaj koridora Novi Sad-Ruma sa tunelom je taj što će se konačno rešiti ogroman problem prolazaka teretnih vozila preko Fruške gore i kroz Irig, kuda prolazi najprometnija saobraćajnica u Srbiji sa dnevnim prosekom prolazaka od 10.000 do 12.000 vozila.

Autor: 021.rs

Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.

Nastavak na Radio 021...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio 021. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio 021. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.