Izvor: Radio 021, 09.Feb.2019, 15:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Da li je "jugo" najgori automobil?

Prvi "jugo" ručno je sastavljen 1978. godine pod imenom "fijat 127" i poklonjen je tadašnjem predsednik Josipu Brozu Titu.

Tita više nema, nema ni Jugoslavije, ali "juga" i dalje viđamo na ulicama.

"Više slobode za manje novca. Pouzdan i siguran. Za gradsku vožnju i nepristupačne terene - jugo će vas odvesti bilo gde". Ovako su ga reklamirali osamdesetih u Americi, a koštao je svega 4.000 dolara. I pored toga automobilska ikona Jugoslavije nije najbolje prošla >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio 021 << na američkom tržištu, čak su ga i proglasili najgorim automobilom na svetu, podseća RTS.

"'Jugo' je bio jedan kuriozitet kada se pojavio, jer je bio jedini automobil iz komunističke, odnosno socijalističke zemlje na severnoameričkom tržištu. Ignorisan je možda zbog toga što je bio najjeftiniji automobil u najjeftinijoj klasi u tom trenutku", smatra Đorđe Sugaris iz "Autoslavije".

U filmskoj industriji nisu ga ignorisali, već su mu dodelili nekoliko uloga. Tako su ga između ostalog vozili Brus Vilis i Tom Henks. Bio je i inspiracija umetnicima. Zašto onda nije uspeo da inspiriše i građane Amerike?

"Zastupnik za američko tržište je bio izvesni Malkom Brinkli koga su zvali Mister bankrot. Možda su oni poistovetili njega sa tim Brinklijem, koji je zaista išao iz fijaska u fijasko, tako da je nesreća bila da je on bio zastupnik za Ameriku", objašnjava Bratislav Petković, vlasnik Muzeja automobila.

Na američkim ulicama se možda nije viđao često, ali zato gotovo da nije postojala ulica u Jugoslaviji koju nije krasio bar jedan "jugo". Upravo ovaj automobili na trkačkoj stazi je i Čedomira Brkića doveo do titule prvaka Jugoslavije u automobilizmu 1987. godine.

"U momentu kad je država bila u razlazu Srbija je imala značajan broj jugića, više od pola prvenstva je praktično bilo u klasi 'juga' 1 i 2. Ti takmičari su izneli prvenstvo, jer je ostalo nešto manje od pola automobilia drugih kategorija i tako smo mi kroz školovanje i taj broj vozila ostali i dalje najmasovnija automobilska država u regionu", ističe Brkić za RTS.

"Prednja vuča, prohodnost, u zimskom periodu je jedan od najprohodnijih automobila posle lade samare. Ja bih na primer dao prednost 'jugu' u odnosu na 'golf 1'. U konstruktivnom smislu - motor je kvalitetniji rešen, onda zadnji ležajevi točkova su mnogo kvalitetiniji nego na 'golfu' i manje se menjaju", tvrdi automehaničar Rade Đilas.

Za vozače juga često u šali kažu da će svi u raj jer su pakao već prošli vozeći ovaj automobil.

"Kažu ljudi da je paklena vožnja zato što su ti automobili malo jeftiniji, malo lošijeg kvaliteta, malo se lošije održavaju, nisu baš bezbedni, ali generalno ništa od toga nije preterano istinito", navodi Pavle Zogović, ponosni vlasnik "juga" kabrioleta.

Autor: RTS

Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.

Nastavak na Radio 021...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio 021. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio 021. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.