Četvrti novosadski most na čekanju

Izvor: Politika, 01.Sep.2009, 23:10   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Četvrti novosadski most na čekanju

Iako se uveliko odmaklo sa pripremama za premošćavanje Dunava gradnjom mosta na stubovima nekadašnjeg mosta „Franc Jozef”, prednost ipak data izgradnji trajnog železničkog mosta na međunarodnom koridoru

Novi Sad – Iako smo uveliko odmakli sa pripremama za izgradnju četvrtog mosta na Dunavu kod Novog Sada, na stubovima nekadašnjeg mosta „Franc Jozef", taj poduhvat će morati da sačeka bolje dane, jer je izgradnja trajnog železničkog mosta, na mestu >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << srušenog „Žeželjevog", prioritetnija i za grad, i za pokrajinu i republiku, pored ostalog i zato što se nalazi na međunarodnom koridoru – izjavio je za „Politiku" gradonačelnik Novog Sada Igor Pavličić, objašnjavajući da je ovakvom prestrojavanju kumovala opšta ekonomska kriza i redukovanje budžeta, a ukidanje transfernih prihoda iz republičke kase znatno pogađa i Novi Sad.

– Odlučili smo da projekti za sve kapitalne investicije koje smo predvideli budu pripremljeni kako je i dogovoreno, ali će realizacija nekih od njih za izvesno vreme biti stopirana, odnosno neki će biti građeni po fazama – objašnjava Pavličić.

Prema njegovim rečima, izgradnja novog „Žeželja", odnosno trajnog mosta, biće finansirana zajedničkim prihodima republike, pokrajine i grada. Još ranije je saopšteno da će ovaj poduhvat koštati oko 40 miliona evra. Naš sagovornik kaže da kompanija „Ital-fer" privodi kraju idejni projekat, nakon čega će biti raspisani tenderi. Izgradnja bi trebalo da počne 2010. a trajaće oko tri godine. Imaće dva železnička koloseka, dve drumske trake i dve pešačke staze.

– Sadašnji montažno-demontažni železničko-drumski most znatno otežava funkcionisanje drumskog saobraćaja na tom pravcu, a ne odgovara ni železnici, niti plovnom saobraćaju. Kao što se zna, most je nekoliko puta bio obnavljan kako bi bio bezbedniji za korisnike, pa je sasvim razumljivo zbog čega mora imati prioritet – dodaje Pavličić.

Podsetimo, prošla je tačno godina dana od kada je novosadski Zavod za izgradnju grada raspisao međunarodni konkurs za idejno rešenje i projekat mosta na stubovima bivšeg mosta „Franc Jozef", što podrazumeva i rekonstrukciju nekadašnjeg tunela kroz Petrovaradinsku tvrđavu koji se decenijama ne koristi. Posao su dobili mariborski „Ponting", Centar za puteve Vojvodine i firma DDC u Ljubljani, koji su podneli zajedničku ponudu. Najnovija procena je da bi ovaj most, uključujući i prateće radove na infrastrukturi, koštao oko 40 miliona evra.

– Gradnja četvrtog novosadskog mosta direktno će zavisiti od načina finansiranja radova na budućem trajnom objektu na mestu „Žeželja”, jer se smanjenjem transfernih sredstava iz republičke kase Novom Sadu umanjuje i mogućnost da se iz gradskog budžeta finansira više kapitalnih objekata koji koštaju po više desetina miliona evra. Gradska vlast trenutno pregovara sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj, Razvojnom bankom Nemačke i još nekim finansijskim institucijama kako bi obezbedila što povoljnije kredite za dugoročni razvoj Novog Sada – ističe gradonačelnik Igor Pavličić.

Slavoljub Živković

[objavljeno: 02/09/2009]

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.