Izvor: Radio 021, 14.Maj.2020, 12:03

CINS: Pojedina deca sa poteškoćama u učenju ostala bez nastave tokom epidemije

Pojedine škole tokom vanrednog stanja nisu organizovale nastavu za decu sa poteškoćama u učenju, iako su to morale da urade, tvrde roditelji koji su se javili Centru za istraživačko novinarstvo Srbije (CINS).

Tamo gde se takozvana nastava po individualnom obrazovnom planu (IOP) odvijala bilo je mnogo problema - pojedini nastavnici nisu slali zadatke, deca nisu dobijala adekvatne materijale, nedostajali su tehnički uslovi da prate nastavu, a roditelji zameraju i što rad dece >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio 021 << sa stručnim licima nije nastavljen, makar onlajn.

Laza je desetogodišnjak koji voli da odlazi u velike prodavnice u Valjevu i gleda kataloge. Zbog zdravstvenog stanja ne može da govori, ali ume da pokaže na patike i katalog kada želi sa majkom da ide u prodavnicu. Iako u poslednja dva meseca zbog virusa korona to nije uvek bilo moguće, njegova mama Sanja Zarić je zadovoljna kako su se snašli.

"Ipak je trebalo osmisliti šta dete da radi, da mu ne bude dosadno i da ne bude sve vreme na telefonu", kaže za CINS Sanja Zarić.

Laza je učenik trećeg razreda Osnovne škole Nada Purić u Valjevu, ali ta škola nije pomogla u planiranju njegovih aktivnosti. Iako se školuje po IOP 2 programu, odnosno individualnom obrazovnom planu koji je napravljen posebno za njega, u vreme vanrednog stanja, kaže Sanja, nastava za njega nije realizovana, a onu na televiziji Laza ne može da prati.

"Sve što smo dobili, za sve dane vanrednog stanja, bilo je 2. aprila na Svetski dan dece za autizmom. Učiteljica se setila da pošalje deci (poruku) da nacrtaju nešto za Lazu, jedan dečak je napisao i pesmu o njemu i poslao video", navodi ona i dodaje kako joj je to puno značilo.

Laza je jedan od oko 22.500 učenika koji se školuju po IOP-u u Srbiji, što je nešto manje od tri odsto svih učenika u osnovnim i srednjim školama u zemlji. To su đaci kojima je potrebna dodatna podrška jer imaju teškoće pri učenju, smetnje u razvoju, invaliditet, žive u težim uslovima, a retki među njima su napredni u odnosu na prosečnog učenika, pa je za njih program proširen.

Na zahtev Ministarstva prosvete škole su morale da organizuju nastavu po IOP-u i u vanrednom stanju, a trebalo je da nastavnici izrade posebne materijale za đake kojima je to potrebno. Ipak, kako CINS saznaje, Lazin primer nije usamljen - najmanje devet osnovnih i srednjih škola su se oglušile o ovu naredbu.

Od 98 roditelja i staratelja koji su odgovorili na CINS-ov upitnik, svaki sedmi je naveo da se nastava po IOP-u uopšte ne sprovodi u vreme vanrednog stanja. Umesto toga, neki su materijale za rad sa decom ili savete dobijali od udruženja, ličnih pratilaca ili defektologa.

Većina škola koje su decu ostavile bez IOP-a, navode ispitanici, za to nije dala jasno obrazloženje.

Ceo tekst CINS-a možete pročitati OVDE.

Autor: CINS

Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.

Nastavak na Radio 021...






Povezane vesti

CINS: Tokom vanrednog stanja neke škole nisu organizovale nastavu za decu sa poteškoćama

Izvor: Danas, 14.Maj.2020

Tokom vanrednog stanja neke škole nisu organizovale nastavu za decu sa poteškoćama u učenju, tvrde roditelji koji su se javili Centru za istraživačko novinarstvo Srbije (CINS), iako su to morale da urade, preneo je danas CINS.

Nastavak na Danas...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio 021. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio 021. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.