
Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 23.Jul.2010, 18:07 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Adrenalin "kafe-motoraša" poguban za novosadske Bulevare
NOVI SAD -
Problem bahate vožnje motocikala po gradskim ulicama prisutan je već godinama. Nisu retke ni saobraćajne nesreće koje uzrokuju ili u kojima samo učestvuju vozači brzih dvotočkaša. Samo pridržavanjem saobraćajnih propisa i primerenom vožnjom gradskim ulicama motociklisti bi uspeli da promene dosadašnju sliku o sebi, smatra većina građana Novog Sada.
Smrt maloletnog D.D. koga je na pešačkom prelazu ubio motociklista vozeći nedozvoljenom brzinom Bulevarom >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio Televizija Vojvodine << oslobođenja, najgora je opomena za sve vozače koji ne mogu da obuzdaju svoju potrebu za brzom vožnjom i izvođenjem akrobacija na gradskim ulicama.
Na istom Bulevaru, nekoliko stotina metara dalje 8. juna poginuo je i rumunski državljanin. Uzrok – neprilagođena brzina i udar u drvo. I pored toga, brza vožnja ljubitelja dvotočkaša ne prestaje.
Bulevar oslobođenja neretko liči na trkačku stazu, kažu stanari u susednim zgradama, a vozači automobila i motociklisti često se ponašaju kao da su u ratu.
"Znate li vi kakva je to buka? Ja ne znam zašto to rade, ta deca, ipak je to naselje", pita se jedan od stanara.
Najjednostavniji odgovor bio bi potreba za uzbuđenjem, smatraju oni kojima ljubav prema vožnji motocikala ne znači isključivo i divljanje gradskim ulicama. U moto klubu "NS rajders" mišljenja su da članstvo u udruženjima vaspitava motocikliste, a da greške najčešće prave oni koji su preko noći seli na motor, željni da se pokažu na modernom dvotočkašu.
"Ti momci koji nisu članovi kluba, sede u kafićima, mi ih zovemo "kafe motoraši". Sednu na motor u papučama, šorcu, bez kacige i opreme, digne motor na zadnji točak da se pokaže nekim devojkama ili šta već i kome u centru grada, a taj bulevar je centar i ti ljudi to nažalost koriste", kaže Siniša Stamenković iz moto kluba "NS rajders".
Upravljanje motociklom na zadnjem točku po zakonu nije zabranjeno i ne smatra se nasilničkom vožnjom, a opasnost od pogibije u tom slučaju je sedam puta veća, podatak je komiteta za bezbednost saobraćaja.
"Dići motor na zadnji točak je prvenstveno adrenalin vozača kao i neke druge egzibicije na motoru, ali je još veći adrenalin kada neko drugi to gleda. I zato ljudi daju sebi za pravo da to rade u gradskoj zoni gde je jako veliki rizik i često se završi pogibijom", objašnjava Stamenković.
Takvih slučajeva je mnogo jer je u poslednje vreme sve veći i broj motocikala na ulicama.
Razlog je njihova sve niža tržišna cena i mogućnost uvoza iz inostranstva. Ipak, nije na odmet reći i da je jednak broj onih koji umeju da poštuju propise, a egzibicije i jurnjavu ostavljaju za moto susrete i organizovani street fight. Prostor za to svakako nije Bulevar oslobođenja ni atraktivni Mišeluk gde se često skupi veliki broj onih koji samo imaju želju da se pokažu i protutnje centrom grada.
Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...