
Izvor: JužneVesti.com, 23.Mar.2023, 21:38
SSP: Hitno preispitati rad Direkcije za javni prevoz, Nišlije prevoze nebezbedni autobusi
Ugovor o javno-privatnom partnerstvu koji je niška Direkcija za javni prevoz sklopila sa Niš ekspresom, Lastom i Strelom zahteva hitnu reviziju, kažu iz Stranke slobode i pravde i upozoravaju da rad Direkcije i njenog rukovodstva treba preispitati. Smatraju da je ugrožena bezbednost putnika jer ih prevoze autobusi stari i po 20 godina, kao i da oni povećavaju zagađenje.
Biljana Stanković iz niškog ogranka SSP-a ugovor vredan 88,7 miliona evra smatra >> Pročitaj celu vest na sajtu JužneVesti.com << štetnim i poručuje da treba da odgovaraju svi koji su učestvovali u njegovoj realizaciji.
Ugovor je ostao upamćen kao najveća javna nabavka u Srbiji 2020. Sklopljen je na period od sedam godina i predviđa garantovanu zaradu izabranim prevoznicima bez obzira na broj prodatih karata, što znači da su prevoznici uvek u dobitku, dok Grad i građani trpe gubitak - pojašnjava Stanković.
Iz SSP-a tvrde da je samo u prvom kvartalu prošle godine iz gradskog budžeta prevoznicima uplaćeno 310.964.311 dinara na ime zagarantovane zarade, a da se gubitak koji ugovor proizvodi stalno povećava padom prodaje mesečnih karata jer firme sve više organizuju sopstveni prevoz.
Dodaju da su cene javnog prevoza u Nišu nerealne, jer mesečna karta za đake srednjih škola za prvu zonu košta 1.850 dinara, dok u Beogradu srednjoškolci za to plaćaju 1.090 dinara mesečno.
Cena za prvu i drugu zonu u Nišu je 2.460, a u Beogradu 1.120, dok je za sve tri zone u Nišu cena 3.085, a u Beogradu 1.410 dinara, kažu iz SSP-a.
Pored svih gubitaka, Direkcija za javni prevoz Grada Niša i dalje isplaćuje visoke plate i posebne stimulanse u vidu dobrovoljnog penzijskog osiguranja koje sprovodi kroz javnu nabavku - ističu iz Stranke slobode i pravde.
Napominju da je i bezbednost putnika problematična, ali i povećanje zagađenja vazduha.
Za autobuse je predviđen nizak EURO standard, tako da građane Niša mogu da prevoze i autobusi stari 20 i više godina. O bezbednosti tih autobusa upozoravali smo u više navrata nakon što je došlo do nekoliko samozapaljenja autobusa tokom vožnje - zaključuju iz SSP-a.
Traže hitnu reviziju ugovora i poručuju da su građani oštećeni i uskraćeno za druge značajne investicije koje bi uticale pozitivno na kvalitet života u Nišu.