Počinju da rade naplatne rampe, Nišlije da spreme “besplatne” kartice

Izvor: JužneVesti.com, 16.Jan.2020, 15:21   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Počinju da rade naplatne rampe, Nišlije da spreme “besplatne” kartice

Dugo najavljivane naplatne rampe oko Niša radiće od večeras u 19 sati, a mnogi kažu da će to sigurno uticati i na saobraćaj u samom gradu. Nišlije koje žele da i dalje koriste auto-put kao alternativnu saobraćajnicu moraće da nabave kartice koje izdaju Putevi Srbije, iako je to u Evropi rešeno potpuno drugačije.

Posle nekoliko najava i odlaganja, u Putevima Srbije odlučili su da 4 naplatne rampe oko Niša počnu sa radom 16. januara, a u istom trenutku >> Pročitaj celu vest na sajtu JužneVesti.com << prestaće naplata putarine na stanicama “Nais” i “Doljevac”.

Uklanja se naplatna rampa Doljevac; foto: M. Z.Nišlije su zbog ove odluke i ranije negodovale, a to nezadovoljstvo, sudeći po komentarima na sajtu Južnih vesti, ne jenjava:

Bravo za odgovorne sjajan potez a o pravom tajmingu i da ne pričam. S obzirom da je od juče zatvorena i Jadranska ulica (alternativa Voždovoj-Gen.Milojka Lešjanina) i pored višemesečne rekonstrukcije Bul. Nikola Tesla, ovim potezom su usmerili saobraćaj na već preopterećeni centar grada.

Dobro došli u geto. Lager Niš je ponovo otvoren!

Gužve u Nišu mogu da počnu.

Gužve u NIšu; foto: Vanja Keser arhivaZnam da održavanje auto-puta košta i da je potrebno naplaćivati putarinu, ali potrebno je voditi i računa i o gradu. O gužvama i o zagađenosti vazduha koje će se dramatično povećati. Kontrola personalizovanih kartica će dovesti do saobraćanog kolapsa u zonama naplatnih rampi.

Danijel Dašić iz Nacionalne koalicije za decentralizaciju kaže da svakako treba očekivati gužve i da je najveći problem nastao zatvaranjem izlaza na auto-putu kod Proseka.

Da su sve uradili “preko kolena” videlo se još kada su zatvorili izlaz iz Niške Banje na obilaznicu. Tog trenutka kompelatan istočni deo Niša sa Trošarine do Niške Banje i Proseka mora svoj saobraćaj da vuče kroz centar grada. Tamo imamo industriju, stovarišta, prodavce polovnih autmobila. Oni svi ako hoće na auto-put moraju makar do “Stop šopa” pa odatle na Matejevačku petlju - kaže Dašić.

Posledice ove odluke će tek da se vide, smatra Dašić, jer se naplatnim rampama limitira ekonomski razvoj pojedinih delova grada.

Limitiran je taj istočni deo, jer su sada dosta daleko od auto-puta, a limitira se i severni deo grada tzv. Čamurlijski put. Tamo isto ima puno preduzeća i njima kompletna komunikacija sada ide preko male raskrsnice koja je nedaleko od novopostavljenih stanica - kaže Dašić.

Sve Nišlije koje bi da od jednog do drugog kraja grada odu koristeći auto-put kao alternativu to će ubuduće moći samo uz “besplatnu” kartu.

Navedeno da će izdavanje kartica biti potpuno besplatno, a one će stizati na kućnu adresu; Foto: ni.rs

Za nju se aplicira preko Puteva Srbije, a dele je opštine. U Niškoj Banji, kako kaže predsednik Dejan Jovanović, podele i dalje traju, ali interesovanje nije više toliko veliko.

Mi i dalje dobijamo kartice, s tim što to više nije ona velika količina koja je stigla u prvom naletu kada su rađene. Kartice stižu u Grad, a onda oni raspoređuju po gradskim opštinama, a mi delimo ljudima - kaže Jovanović.

Ipak, do kartica, kako su pisali redakciji, nisu mogli baš svi vozači. Nisu mogli da je dobiju oni koji voze službeni auto koji se vodi na firmu, kao ni oni koji su kupili svoje vozilo na lizing, pa je ono i dalje u vlasništvu banke. Takođe, za dobijanje kartice je neophodno prebivalište u Nišu.

Zašto je to tako i da li će biti omogućeno svima da dođu do kartica iz Puteva Srbije novinarima nisu odogovorili.

Da postoje i bolja rešenja od kartica, pojašnjava asistent Visoke tehničke škole na odseku za saobraćaj Vladimir Popović.

On ne očekuje da će naplatne rampe prouzrokovati dodatne gužve u Nišu, ali navodi primer italijanskog grada Milana gde za kretanje od jednog do drugog dela grada auto-putem nije potrebna nikakva posebna kartica, što značajno olakšava i ubrzava proceduru.

Kada ulazite na auto-put uzmete karticu iz automata. Kada se isključite na nekom narednom izlazu koji je isto za Milano, kao što je sad slučaj u Nišu, samo očitate karticu koju ste uzeli i rampa se podiže bez naplate putarine - pojašnjava Popović.

U tom slučaju, objašnjava asistent, nisu bitne kartice, imena, na koga se vode, kao ni registarske oznake vozila, a to su sve uslovi za dobijanje i korišćenje “besplatnih” kartica koje izdaju Putevi Srbije.

Međutim, za razliku od Evrope, putarina koju Nišlije ostvare krećući se od jednog do drugog kraja grada auto-putem neće biti besplatna, već kako je rečeno u putarskom preduzeću i Gradu Nišu, platiti svi građani iz budžeta republike Srbije.

Rampa kod Matejevačke petlje; foto: Lj. J. arhiva

Podsetimo, oko Niša postavljene su 4 rampe - na severnom ulazu u grad iz pravca Komrena, na istoku kod Matejevačke i Malčanske petlje i u južnom delu grada nedaleko od Novog Sela.

Pored pomenutih, od večeras zvanično počinju sa radom i 2 rampe kod Pirota, jedna kod Bele Palanke i jedna kod Prokuplja.

Nastavak na JužneVesti.com...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta JužneVesti.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta JužneVesti.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.