Izvor: Blic, 09.Okt.2009, 06:05   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Nema službe za pritužbe građana

U Gradskoj upravi Niša postoji najmanje 10 komisija i odbora koji se bave svakojakim pitanjima i oblastima, ali ne i komisija koja bi se bavila razmatranjem i rešavanjem pritužbi građana na rad i kvalitet usluga lokalne administracije. U holu Skupštine grada ne postoji kutija u koju bi građani mogli da ubaciju pisane pritužbe na neljubaznost osoblja, ili druge žalbe na rad administracije, niti postoji uputstvo na koji način i kome je moguće da se podnese žalba.

Sekretar >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << Skupštine grada Niša Dragan Jovanović i načelnik službe za građanska stanja kaže da Nišlije mogu da se žale direktno načelnicima gradskih uprava, ili da traže pomoć zaštitnika građana ukoliko se radi o nekim težim nezakonitostima u radu organa lokalne vlasti. On ističe da bi bilo korisno da u sklopu Skupštine grada postoji i jedinstveni centar putem kojeg bi građani mogli da se žale i podnose pritužbe.

- Takva organizaciona jedinica trenutno ne postoji, ali mislim da bi njeno postojanje bilo korisno. U toj službi bi radili profesionalci, ljudi koji su obučeni da preuzmu rešavanje problema koji imaju građani. Takvu odluku bi, međutim, morala da donese Skupština grada - kaže Jovanović.

Miodrag Brešković, načelnik gradske Uprave za građanska stanja i opšte poslove, primi mesečno 20.000 najraznovrsnijih zahteva građana i ne smatra da bi postojanje ovakve komisije bilo korisno „jer bi se građani onda žalili i neosnovano".

- Svaka uprava ima funkcionera kome se mogu podneti žalbe i pritužbe na rad osoblja, eventualnu neljubaznost ili nešto drugo. Ukoliko bi se pritužbama bavila posebna komisija, to bi usložilo proceduru i nepotrebno produžilo rešavanje problema - kaže Brešković.

Vladica Maksimović iz Niša svedoči da je više od sat vremena čekao u uslužnom centru opštine Crveni krst da bi se žalio na rad službenika.

- Pokušavao sam da 20 dana dobijem uverenje o državljanstvu i izvod iz matične knjige rođenih. Bio sam nezadovoljan postupanjem činovnika - od ljudi koji primaju obrasce do matičara i želeo sam da se žalim. Portir me je uputio da mogu da se javim šefu službe od 13 do 14 časova. Bilo nas je dvadesetak ispred kancelarije, ali se šef nikako nije pojavljivao sve do 14.15 časova. Izašao je iz kancelarije tek kada sam nadigao dreku. Bio je ljubazan i saslušao me, ali da li sam morao da vičem da bi me primili posle sat vremena čekanja. Ispred te kancelarije stalno je gužva. Mislim da bi bilo pametno da postoji neutralna komisija kojoj bi se građani žalili - kaže Maksimović. Načelnik Uprave za imovinu grada i inspekcijske poslove Ljubiša Janić kaže da načelnici i pomoćnici načelnika primaju sve pritužbe građana, ali da ne bi bila na odmet neka vrsta etičke komisije koja bi primala pritužbe na ljubaznost i efikasnost službenika i tako doprinela poboljšanju rada gradskih službi.

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.