Izvor: RTS, 18.Jun.2023, 06:00

Београд после три деценије добија обилазницу, какав ће бити централни систем надзора

Градња обилазнице око Београда приводи се крају. Део од Стражевице до петље Бубањ поток дуг је 9,6 километара, и последњи је део обилазнице. Уговорена вредност радова, на три деонице је 227,7 милиона евра.
Вишедеценијски сан измештања дела саобраћаја >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << из престонице ускоро ће бити остварен. На деоници Б обилазнице Београда, укупне дужине од 20,4 километра, изграђена су четири тунела, 22 моста и две велике петље.
“Дведесетпрве године када сам био приправник у пројектном бироу Београд пута, први посао који сам радио тада је био овај мост и ове саобраћајне везе на којима сада стојимо. А још пре тога крајем 80-тих градња обилазнице је кренула. Ова обилазница је парадигма моје инжењерске генерације и сад пред пензију ћу практично завршити овај део до Бубањ потока“, каже Михајло Мишић, државни секретар Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.
Радови на сектору Б, од моста на Сави код Остружнице до Бубањ потока, почели су у септембру 2018. године, иако је амбициозно најављено да ће радови трајати 36 месеци, због пандемије и других изазова, рок је продужен.
Ресорно министарство реализује пројекат у сарадњи са ЈП Путеви Србије, кинеском компанијом "Пауер Чајна" и азербејџанском компанијом "Азвирт".
“Успешан завршетак сваке деонице заснован је на напорима и доприносима сваког запосленог. Током радова, кинески и српски запослени су били јединствени и солидарни. Превазилазили смо једну потешкоћу за другом, решавали бројне изазове и на крају постигли несметано отварање пројекта. Пројектни тим веома цени напоран рад сваког запосленог и сваку кап зноја коју су пролили за пројекат“, навео је Лиу Менглу менаџер пројекта из компаније “Пауер Чајна“.
Пројектована за брзину од 120 километара на сат, обилазницом око Београда дугом 47 километара, путоваће се много брже, без стварања гужви на Газели или Аутокоманди.
Из јединственог централног система надзора и управљања пратиће се саобраћај, возаче ће контролисати четири врсте камера - за фреквенцију саобраћаја, препознавање регистрација, контролу брзине, као и за детекцију вангабаритиних возила.
“У ту сврху изграђена је потпуно нова погонска централа која се налази испред десне цеви тунела, гледано из правца Бубањ потока, а уз нову погонску станицу изграђена је и потпуно нова црпна станица са резервоарима који могу да приме 100 хиљада литара воде и новом пумпом за нову хидрантску мрежу која је инсталирана у тунелу Бели поток“, истиче Јовица Радић из компаније “Пауер Чајна“.
У току су завршни радови - асфалтирање тунелских цеви, опремање тунела Бели поток и постављање расвете.
Око петље Авала намешта се сигурносна ограда, зидови против буке, саобраћајна сигнализација и уређују зелене површине.
“Сви ауто-путеви ће бити повезани аутопутском повезницом коју сада пуштамо. Са правца Е70 из правца Новог Сада скрећемо аутопут на обилазницу, пресецамо аутопут из правца Загреба, севера, северо-истока, северо-запада, и практично сав тај саобраћај даље као једним колектором, обилазницом водимо око Београда до петље Бубањ Поток“, додаје Мишић.
У плану је наставак радова и изградња сектора Ц, дужине око 31 километар, који подразумева тунеле, петље и спајање обилазнице од Бубањ потока, преко Винче до Панчева, као и изградња обилазне железничке пруге на истом правцу у дужини од око 29 километара.
Завршетком радова на сектору 6, Београд ће напокон, након 30 година, добити своју обилазницу.
Како најављују надлежни, сав теретни и транзитни саобраћај биће измештен са дела аутопута који пролази кроз престоницу. Резултате тога видећемо већ од 28. јуна, за када је најављено пуштање у саобраћај београдске обилазнице.

Nastavak na RTS...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.