T-HTnagrada 8. put u MSU

Izvor: SEEcult.org, 14.Mar.2015, 04:31   (ažurirano 02.Apr.2020.)

T-HTnagrada 8. put u MSU

Izložba “T-HTnagrada@msu.hr”, koja već osmu godinu za redom nudi presek hrvatske scene savremene umetnosti, otvorena je 13. marta u Muzeju savremene umetnosti u Zagrebu, a predstavlja radove 34 umetnika, od kojih je troje pozvanih - Lovro Artuković, Martina Kramer i Goran Škofić.

MSU i T-Hrvatski Telekom osmu godinu dodeljuju četiri nagrade za radove u području savremene vizuelne umetnosti, a dobitnici će biti proglašeni tokom poslednje nedelje izložbe, koja je otvorena do >> Pročitaj celu vest na sajtu SEEcult.org << 12. aprila.

Prva nagrada iznosi 50.000 kuna, druga 45.000, a treća 40.000 kuna. Otkupljeni radovi postaće deo Zbirke T-HT@MSU, a posebnu nagradu, u iznosu od 10.000 kuna, dodeliće i publika na osnovu glasova. Najsrećniji glasač takođe će biti nagrađen.

Većina odabranih radova ostvarena je u mediju fotografije, potom filma i videa, a manji broj ih je ostvaren u mediju slike, crteža i skulpture.

Lovro Artuković, jedan od troje pozvanih umetnika, izlaže na brojnim samostalnim izložbama od Zagreba, Lisabona do Berlina. Dobitnik je Godišnje nagrade Hrvatskog društva likovnih umetnika za najbolju izložbu u 2001. godini. O njemu su snimljena dva filma: eksperimentalni film “Krađa” (2004) u režiji Lukasa Nole i dokumentarni film “L. A. nedovršeno”. Na izložbi T-HTnagrada@msu.hr predstavlja se sa dva nova rada “Ženski akt koji razmišlja” i “Drugi rad”.

Martina Kramer je akademska je slikarka koja od 1989. živi u Francuskoj, gde redovno izlaže, kao i u Hrvatskoj i drugim zemljama Evrope. Na izložbi “T-HTnagrada@msu.hr” učestvuje ambijentom “Penroseove zvijezde – 3/5” kroz koji tematizuje svetlost, čija je problematika u središtu njezinih istraživanja.

Goran Škofić često u fokus stavlja interesovanje za uticaj globalizacije i otuđenje pojedinca u društvu koje je povezanije nego ikad zahvaljujući savremenim tehnologijama, dok paradoksalno – istu tu tehnologiju koristi u realizaciji svojih radova. Video instalacije “Crno” i “Zamračenje”, kojima se predstavlja na izložbi, nastavak su radova koncipiranih u odnosu na konkretan izložbeni enterijer.

Na izložbi je predstavljeno čak deset fotografa: Tanja Deman radovima iz serije “Kolektivni narativi”, Igor Ilić fotografskim prikazima “milenijumske generacije” pod nazivom “Generacija Y”, Davor Konjikušić serijom portreta tražilaca azila “Sveti ljudi”, Ana Opalić radovima iz serije “Dom”, Neven Petrović serijom “Kulisa” kojom mapira rodnu Požegu, Marina Paulenka serijom fotografija “Drugi dom” snimljenom u zatvoru u Požegi, Jasenko Rasol serijom “Statist”, Marko Vojnić radom “Braća”, Borko Vukosav serijom fotografija “Jezera”, snimljenom na prostoru bivše fabrike cigli u vlasništvu braće Müller i Ino Zeljak sa serijom “Izloženi”.

Za nagrade se takmiče i autori slika i crteža: Grgur Akrap slikom “Otkazana narudžba”, Sven Klobučar serijom crteža “Ceausescu”, Ivica Malčić radom “Slavimo žive, a ne mrtve: Hommage Mladenu Stilinoviću”, Katarina Ivanišin Kardum serijom crteža “Still Landscapes Series III”, te Janko Ivčić serijom slika “Izvod iz diplomskog rada”.

U mediju filma i videa predstavljeni su Ana Bilankov (New Town Future Film), Boris Cvjetanović (Toliko toga stane u jedan život), Matija Debeljuh (Grad od čelika), Željko Kipke (Unyielding Look into the Future) i Sabina Mikelić (Mula, skupina korijenja svezanog zajedno).

Video instalacije izložile su Tanja Vujasinović (Neisporučeni neoni gospodina Lackovića) i Predrag Pavić (Šiljenje u kut).

Od prostornih radova, na izložbi su zastupljene četiri instalacije: Aleksandar Garbin radom “Od krumpira do stolne lampe”, Vesna Rohaček i Dora Đurkasac instalacijom “Interval”, Miran Šabić radom “Kuća na uglu”, Marko Tadić radom “Praznina”, te Jelena Lovrec fotografijama i dokumentacijom svog rada “Mein Kulturkampf”. Učestvuje i Igor Ruf objektom “Stol s brdima” i Mirna Pokorić radom “I”, dok Nikola Vrljić izlaže skulpturu “Autoportret”.

Na samom otvorenju izložbe Niko Mihaljević izveo je performans “N. Mihaljević / Soft Temple II: Cruciverbia de Molli Templo II” - kompoziciju za električnu amplifikovanu olovku i analogni sintesajzer. Nerešena ukrštenica iz enigmatskog časopisa tokom izvođenja polagano se ispunjava običnom olovkom na koju je pričvršćen kontaktni mikrofon, a te spontane muzičke fraze izmenjuju se improvizovanim recitalom na klavijaturi, uz repetitivni minimalistički dron. Efemerni zvuk obične olovke pojačan je do apsurdnih monumentalnih dimenzija, u skladu s autorovim zanimanjem za interpretaciju i uzvisivanje svakodnevnog.

Radove je, od 166 radova prijavljenih na konkurs, odabrao stručni žiri koji čine direktorka MSU Snježana Pintarić (predsednica), Leonida Kovač sa Akademije likovnih umetnosti u Zagrebu, multimedijalni umetnik prof. Peter Kogler sa Akademije likovnih umetnosti u Minhenu, kustos Moderne galerije u Ljubljani Igor Španjol i kustoskinja MSU u Zagrebu Leila Topić.

Direktorka MSU Snježana Pintarić, koja je i predsednica stručnog žirija za dodelu otkupnih nagrada, rekla je na otvaranju da je to najbolji način da se najširoj publici pokaže što je hrvatska savremena umjetnost i da znatiželjnima omogući direktan susret s njom.

Izložbu je otvorio predsednik uprave i glavni direktor Hrvatskog Telekoma Davor Tomašković, navodeći da je konkurs za T-HT nagradu projekat kojem ta kompanija pridaje veliku važnost zato što “u potpunosti zadovoljava kriterijum izvrsnosti, kojim se vodi i u poslovanju i odabiru projekata u kulturi”.

Prošle, 2014. godine, T-HT@msu nagradu dobile su umetnice Sandra Vitaljić i Ivana Dražić Selmani, te dvojac Žižić-Kožul.

Sandra Vitaljić dobila je prvu nagradu za foto-instalaciju “Voljena” koja se bavi destruktivnim emocijama, odnosno nasiljem u partnerskim vezama. Druga nagrada pripala je Ivani Dražić Selmani za seriju crteža “Na Dančama”, a treću nagradu dobili su Damir Žižić i Kristian Kožul za ambijentalnu instalaciju “0,50”.

(SEEcult.org)

Nastavak na SEEcult.org...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta SEEcult.org. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta SEEcult.org. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.