Izvor: Blic, 10.Nov.2003, 13:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Praćenje ljudi je omiljena igra

Praćenje ljudi je omiljena igra

Neukusno je da komentarišem nominaciju 'Profesionalca' za evropsku filmsku nagradu za scenario, kao i to šta ona znači za naš film, kaže Dušan Kovačević odgovarajući na pitanje u vezi sa činjenicom da je scenario njegovog filma 'Profesionalac' ušao u uzak krug najboljih. Kovačevićev 'Profesionalac' će se, naime, na svečanom proglašenju najboljeg evropskog scenarija za 2003. godinu, koje će biti održano 6. decembra u Berlinu, nadmetati >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << sa još četiri evropska filma.

- Sama činjenica da je 'Profesionalac' dobio nagradu za scenario u Montrealu i Vijaređu, kao i da je sedam članova žirija Fipresci u Montrealu bilo sličnog mišljenja, svedoči da je policija verovatno trenutno najokoreliji ljudski rod. Naročito posle svega što se kod nas i u svetu dešavalo poslednjih godinu-dve dana - kaže Dušan Kovačević i dodaje:

- Praćenje ljudi, ta najozloglašenija policijska aktivnost, verovatno je postalo jedna od najomiljenijih igara u celom svetu, bez obzira što je nastupio period otopljenja između velikih sila, i što je nestalo podele sveta na blokove. Danas se nekadašnja podela na kapitalizam sa jedne i komunizam sa duge strane, premetnula u podelu na muslimanski deo sveta i ostatak sveta. Po tom ključu, najintrigantnije je to što će praćenje postati svakodnevica, s tim što ljudi mogu biti i ubijani bez opasnosti od kazne.

Kao poseban razlog koji ga raduje, Kovačević ističe takozvani formalni sticaj okolnosti: - Ovo nije samo jedna komična priča o totalitarnom policijskom režimu od koga je stradao ovaj narod, već i o tome da je taj isti narod kažnjavan od strane onih koji taj film nagrađuju. I da Srbi nisu bili jedini koji su proganjali druge, već su i sami bili žrtve kao i drugi. Između ostalih, o tome govori i scena sa 200.000 ljudi proteranih iz Hrvatske.

Važnost ulaska u krug petorice najboljih i nominacije za evropsku nagradu, Dušan Kovačević vidi između ostalog i u tome što je film 'živo i izuzetno moćno savremeno propagandno sredstvo. Čak moćnije i od televizije, zato što se kombinuje sa pojmom umetnosti. Za razliku od televizije koja barata pojedinačnim slikama, film ima veću težinu zato što stvara zbirnu sliku jednog vremena'.

Kovačević ističe da je 'prosečna vrednost ovih filmova koji su u konkurenciji za nagradu, oko dvadeset miliona evra'.

- Čak je i jedan film iz kruga filmova nominovanih za scenario više koštao nego što iznosi kompletan godišnji budžet Ministarstva za kulturu Republike Srbije. To, naravno, ne znači da se sa velikim parama mora napraviti veliki film, ali sigurno znači da se sa malim parama ne može napraviti film - zaključuje Dušan Kovačević. Ž. Jovanović U konkurenciji i Arsenijević

Kao jedan od pobednika u Berlinu u konkurenciji za nagradu za najbolji kratki film, nalazi se i delo Stefana Arsenijevića '(A)torzija'.

Pored Dušana Kovačevića, u konkurenciji za najbolji scenario su i Stiv Knajt ('Prljave lepe stvari'), Hanif Kureiši ('Majka'), Bernd Lihtenberg ('Zbogom Lenjin') Sandro Petralja i Stefano Ruli ('Najbolja mladost') i Lars fon Trir ('Dogvil'). Za najbolje evropske filmove u 2003. godini nominovani su: 'Prljave lepe stvari' Stivena Frirsa, 'Dogvil' Larsa fon Trira 'Zbogom Lenjin' Volfganga Bekera, 'U ovom svetu' Majkla Vinterbotoma, 'Moj život bez mene' Izabel Koiše i 'Bazen' Fransoa Ozona.

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.