Izvor: Politika, 06.Apr.2015, 22:04   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Pepeo i boja Vlade Veličkovića u Montrealu

Prvo kanadsko predstavljanje našeg umetnika priređeno je u zdanju nekadašnje pošte pretvorene u moderan centar savremene umetnosti

Vladimir Veličković upravo se vratio iz Montreala gde je u tamošnjem Centru za savremenu umetnost, galeriji nazvanoj „1700 la Post” predstavio najnovije slike velikog i manjeg formata, crteže, kolaže, i nekoliko skulptura iz serije „Vesuv”.

Kanađani su videli i radove koje je naš slikar predstavljao i na poslednjim beogradskim >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << izložbama.

O tome da li ima nečeg novog u slikama po kojima se njegov umetnički rukopis prepoznaje Vlada Veličković kaže:

„U slikama se promene dešavaju brže nego u crtežima koji poseduju manje više konstantan ’rukopis’. Mislim da su se na slikama desile izvesne promene pre svega u koloritu. Kao što znamo ja nikada nisam bio kolorista niti ću biti, ali se ipak desio povratak sivo-crne game, dodavanjem pepela u materiju boje”, kaže Veličković.

Izložba ovog umetnika realizovana je u zdanju nekadašnje pošte sa početka prošlog veka, koja je adaptirana u izlagački prostor – „moderno i uspešno” kako tvrdi Vlada Veličković, koji se ovom izložbom po prvi put predstavio u Kanadi.

„Prezadovoljan sam. Sve je funkcionisalo besprekorno od prvih kontakata do kraja. Organizacija same izložbe je bila veliki poduhvat s obzirom da su moje slike velikog formata spakovane u 15 sanduka i ’otputovale’ avionom”, kaže Veličković.

Montrealsku izložbu, koja će trajati neuobičajeno dugo, do 21. juna, prati bogato ilustrovan katalog na 120 strana sa tekstovima direktorke centra Izabele de Mevijus, zatim Evelin Arto, istoričarke umetnosti i komesara raznih izložbi, kao i pisca i filozofa Žorža Lerua.

Publike je bilo i iz Toronta, iz Čikaga, a ambasador Mihajlo Papazoglu stigao je na otvaranje iz Otave.

„Imam utisak da su se prisutni malo iznenadili onim što su videli, pitajući se šta nam je to stiglo sa brdovitog i uvek nemirnog Balkana”, kaže Veličković, o čijoj su izložbi pisali i uticajni kanadski dnevni listovi „Pres” i „Devoar”.

„Moćno Veličkovićevo delo je nemilosrdno crno, na granici izdržljivosti. Lucidnost i tragična veličina ovog dela može da zavede i da zaseni, ali isto tako i da napadne, uvredi ili čak da bude odbojno zbog tih izmučenih tela, paklenih vizija i scena brutalnih i svirepih. Sa rizikom od određenog samozadovoljstva u tom hororu i opsesiji istim motivima”, piše povodom Veličkovićeve izložbe montrealski „Devoar”.

M. Đorđević

objavljeno: 07.04.2015.

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.