Izvor: Kontra magazin, 01.Sep.2009, 10:55   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Leonard Koen u sredu nastupa u Beogradu

Čuveni kantautor Leonard Koen održaće koncert u sredu, 02. septembra, u Beogradskoj areni. U prodaji je još oko hiljadu ulaznica za nivo 400, po ceni od 2800 dinara. Ulazi arene otvaraju se u 19 časova. Koncert počinje u 20.30 i trajaće preko 2 sata, a predviđena je i pauza od 15 minuta. Popunjena su sva mesta za osobe sa invaliditetom. Već četiri decenije Leonard Koen je jedan od najznačajnijih i najuticajnijih muzičara našeg vremena, figura čije delo vremenom dobija sve dublje značenje. Svojom ozbiljnošću i širinom tema njegove pesme su postavile standard koji se ne može uporediti ni sa jednim drugim muzičarem. Beskompromisno se bavio najvećim temama ljudskog života (seks, duhovnost, religija, moć), uvek potpuno svestan koliko su neuhvatljivi odgovori na pitanja koja postavlja. Pitanja i put koji je prešao jesu ta neuhvatljiva materija njegovog rada, ali i razlozi zbog kojih njegove pesme nikad ne gube svoju ogromnu emotivnu snagu. Njegov prvi album ’Songs of Leonard Cohen’ (1967.) otkrio je svetu njegov nesumnjivo ogroman talenat. Tu su se našle pesme poput ’Suzanne’, ’Sisters of Mercy’, ’So Long, Marianne’ i ’Hey, That’s No Way to Say Good’, danas već odavno klasika. Da Koen nije snimio više ni jedan album, njegova reputacija bila bi potvrđena i ovim prvim. Međutim, naredna dva albuma, ’Songs From a Room’(1969.) na kom je i klasik ’Bird on the Wire’, i ’Hate’(1971.), bili su dokaz da debitantski uspeh nije bio samo početnička sreća. (Sva tri albuma ponovo su izdata u aprilu 2007.) Koen se pokazao i kao dorastao novoj publici, izdavši dva uzastopna albuma, ’I’m Your Man’(1988.) i ’The Future’(1992.), koji ne samo da su među najboljima u njegovoj karijeri, nego savršeno oslikavaju jedno izuzetno komplikovano vreme. Pesme poput ’Ain’t No Cure for Love’, cinično nazvane ’I’m Your Man’ i najeksplicitnije ’Everybody Knows’ prenose nam Koenovo viđenje savremenog sveta, uz njemu svojstvenu perspektivu, analizu i mudrost. Slično tome, na naslovnoj numeri ’The Future’, Koen ironično opisuje sebe kao ’malog Jevrejina koji je napisao Bibliju’, a njegova zaokupljenost jevrejskom kulturom, opsednutost hrišćanskom ikonografijom i duboka posvećenost budističkoj uzdržanosti, čine ga idealnim komentatorom novog milenijuma i apokaliptičnih strahova izazvanih njegovim dolaskom. Uz naslovnu numeru, ’Waiting for the Miracle’, ’Closing Time’, ’Anthem’ i ’Democracy’ stvara jedan kulturni pejzaž ispresecan strahovima, koji čezne za novom nadom. Od tada je Koen izdao ’Ten New Songs’(2001.) i ’Dear Heather’(2004.), kao i ’Blue Alert’(2006.), na kom je kao producent i koautor sarađivao sa svojim nekadašnjim pratećim vokalom, Anjani Tomas, koja i peva na albumu. Sva tri albuma samo su učvrstila njegovo mesto kao vrhunskog savremenog kantautora.

Nastavak na Kontra magazin...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Kontra magazin. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Kontra magazin. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.