Gverović-Tadić u hrvatskom paviljonu na 57. Bijenalu

Izvor: SEEcult.org, 17.Jan.2017, 17:57   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Gverović-Tadić u hrvatskom paviljonu na 57. Bijenalu

Hrvatsku će na 57. Bijenalu vizuelnih umetnosti u Veneciji predstavljati umetnici Tina Gverović i Marko Tadić projektom “Horizont očekivanja”, čija je kustoskinja Branka Benčić.

Hrvatska minitarka kulture Nina Obuljen Koržinek imenovala je Branku Benčić za kutoskinju izložbe u hrvatskom paviljonu, prihvativši njen predlog izložbe na kojoj učestvuju Tina Gverović i Marko Tadić, saopštilo je 17. januara Ministarstvo kulture Hrvatske, navodeći da će projekat >> Pročitaj celu vest na sajtu SEEcult.org <<Horizont očekivanja” biti realizovan kao dvostruka samostalna izložba, zasnovana na produkciji novih radova dvoje umetnika.

Izložba Tine Gverović i Marka Tadića, kako je navedeno, strukturiše se kao fragmentaran narativ i ukazuje na privremenost izložbenog prostora i interesovanja  umetnika za teme neizvesnosti, tenzija ili urušavanja. Tako se konstituiše prostor koji se na razne načine oslanja na metodologiju izlaganja, percepciju posmatrača, a okuplja dve relativno bliske umetničke pozicije, koje angažuju konceptualne postupke i subjektivnu imaginaciju upisane u prostorne i vremenske diskontinuitete. Celina se shvata tako da ne stvara fiksnu naraciju koja ocrtava određen sadržaj, već učestvuje u stvaranju niza međuodnosa i pukotina, ukazujući na lomove kao mesta potencijalne transformacije i imaginacije.

Preuzimajući naslov iz teorije recepcije Hansa Roberta Jaussa (Estetika recepcije), kao struktura koja omogućava razumevanje, “horizont očekivanja” ukazuje na neizvesne mogućnosti identifikovanja zajedničkog značenjskog vidokruga.

Tina Gverović radi u mediju instalacije, crteža, slike, zvuka, teksta i videa. Njen rad često uključuje dezorijentišuće instalacije, a bavi se pitanjima u vezi sa prostorom, teritorijom i identitetom, te načinom na koji su ti koncepti vezani za imaginarno.

Diplomirala je slikarstvo na Akademiji likovnih umetnosti u Zagrebu 1997, završila poslediplomske studije na Jan van Eyck Akademiji u Mastrihtu 2000, te doktorirala 2013. na Middlesex univerzitetu u Londonu.

Od 2006. godine sarađivala je u više navrata a umetnikom Sinišom Ilićem iz Beograda, sa kojim je realizovala niz umetničkih radova, izložbi i publikacija, baveći se ličnim i socijalnim stanjima napetosti, nelagodnosti, ugroženosti i konfuzije. Zajedno su učestvovali na izložbi “Izvrnuta kuća” (Inverted house) u Tejt Modern u Londonu 2014. godine, a potom i na izložbi “Preokreti” 2015. u Salonu Muzeja savremene umetnosti u Beogradu.

Među njenim recentnim izložbama su: Suzhou Documents (2016), Umetnička galerija Dubrovnik (2016), galerija Raum mit Licht u Beču (2015), Tejt Britan u Londonu (2015), SE8 galerija u Londonu (2013) i Garden of Learning – Busan Bijenale (2012). Učestvovala je i na rezidencijalnim programima u Švedskoj (Baltic Art Center, Visby, 2012), Austriji (Kultur Kontakt, Beč, 2011) i, kao dobitnica nagrade “Radoslav Putar”, u ISCP-u u Njujorku 2006.

Marko Tadić, rođen 1979. u Sisku, diplomirao je na Akademiji likovnih umetnosti u Firenci. Njegova umetnička praksa uključuje kolaže, animirane filmove, crteže i instalacije.

Tadić je u svom radu dugoročno fasciniran nasleđem modernizma, koje koristi kao fragmente vizuelne naracije kroz elemente umetnosti, arhitekture, povijesti umjetnosti, a radovima gradi neobičnu atmosferu zaborava.

Izlagao je na samostalnim i grupnim izložbama, kao i na filmskim festivalima u Hrvatskoj i inostranstvu ‒ Ljubljani, Milanu, Kaselu, Berlinu, Los Anđelesu i Njujorku.

Takođe je dobitnik nagrade “Radoslav Putar”, kao i nagrade 28. Salona mladih u Zagrebu (2006).

Učestvovao je na rezidencijama i studijskim programima: Kultur Kontakt, Beč, Austrija (2008), Los Anđeles (2008); ISCP, Njujork (2009); Kultur Bunker, Frankfurt (2010) i Helsinki International Artist Program (2011).

Branka Benčić je nezavisna kustoskinja i istoričarka umetnosti, umetnička direktorka Apoteke – prostora za savremenu umetnost, voditeljka projekata Cinemaniac/Misliti film pri Pulskom filmskom festivalu (od 2002) i programa Kino umetnika pri Muzeju savremene umetnosti u Zagrebu (od 2012), koja koncipira i godišnji program za Gradske galerije Osijek – galeriju Waldinger.

Kao kustoskinja je realizovala veliki broj grupnih i samostalnih izložbi u Hrvatskoj i inostranstvu: porečki Annale (2014, 2015, 2016), Notes on Undoing (Njujork, 2014), Misliti film (2013), Parkour (galerija Forum, 2015), Video televizija anticipacija u Salonu MSU u Beogradu 2013. sa Aleksandrom Sekulić, Damir Očko (Künstlerhaus KM – Halle für Kunst & Medien, Grac, 2014, Galleria Tiziana di Caro Napoli i Eastward Prospectus Bukurešt 2016.), te niz izložbi za Zbirku Antuna Motike, Grada Pule, program Strategije samoreprezentacije u hrvatskoj video umetnosti od 1970-ih (Marsej, 2012), Clueless Geometrija nesporazuma (s Lorenom Tadorni, Torino, 2010, Zagreb 2015), Arhitektura i film – subjektivni prostori (2009).

Izlagala je o savremenim umetničkim praksama na simpozijima, razgovorima sa umetnicima i festivalima (Tejt Modern London, RU Njujork, MSU Zagreb, MSU Beograd, Halle für Kunst, Lineburg, KM Grac).

Bila je članica žirija festivala i umetničkih događanja: Oberhauzen film festival, Furla Prize (Milano), nagrade “Radoslav Putar”, Festival 25 FPS Zagreb, KulturKontakt (Beč). Dobitnica je nekoliko međunarodnih kustoskih rezidencija i stipendija: regije Štajerske za umetnost i teoriju (Grac, 2015), Impact Utreht (2012), ISCP Njujork (2008-2009), Eurodyssee, Brisel (2001). Redovno objavljuje eseje iz savremene umetnosti u katalozima izložbi, stručnim publikacijama i časopisima.

Hrvatski paviljon na 57. Bijenalu u Veneciji, površine 94 kvadratnih metara, biće smešten u prostorima Artiglierije u Arsenalu, a izložbu će organizovati Moderna galerija u Zagrebu.

(SEEcult.org)

Nastavak na SEEcult.org...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta SEEcult.org. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta SEEcult.org. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.