Izvor: Blic, 25.Jun.2009, 06:05 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Divlje strasti i dobrota
Scenom i salom Narodnog pozorišta odzvanja vedra Rosinijeva muzika. Milan Rus (Petrući), Mila Dragićević (Katarina) i brojni baletski igrači igrom dočaravaju prvi susret glavnih junaka na trgu, i potonje razmirice. Prati ih budno oko koreografa i reditelja Krunoslava Simića. Teče proba baletske predstave „Ukroćena goropad” V. Šekspira na muziku Đoakina Rosinija, u režiji i koreografiji Krunoslava Simića čija je premijera večeras (19.30) u Narodnom pozorištu Beograd.
>> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << />
U jednom trenutku tokom probe laganim korakom Krunoslav Simić, koreograf i reditelj, prilazi bliže sceni. S odobravanjem promatra igru ansambla sa kojom se, na svoj način, spajaju zanimljivi scenografski elementi trga (Geroslav Zarić). A potom za „Blic” kaže: „Poznati Šekspirov komad, čija je okosnica, uzbudljiva ljubavna priča prepun je dinamike i fizičke radnje što je prilagodljivo i dobro za balet. Dakle, ovaj balet ima ekspresionističkih manira, odnosno svojevrsnu slobodu pokreta kako bi se otvorio prostor i za komične elemente. Ima puno dinamike, uzbuđenja i dešavanja" U tematskom smislu reč je o muško-ženskim odnosima sa emotivnom uzbudljivošću s jedne, i grotesknošću s druge strane. 'Ukroćena goropad’ takođe govori i o pitanju harmonije između muškarca i žene, odnosno između ljudi uopšte uzev. Jer, danas je harmonija urušena i narušena sa raznih strana. Naravno, govorim bez ikakve pretencioznosti jer hteli smo i pravili smo baletsku komediju.”
Na sceni Petrući (Milan Rus) i Katarina (Mila Dragićević). Smenjuju se njihovi upečatljivi, žustri pokreti koji na tren prerastaju u nežnost da bi potom opet poprimili neku drugu boju. Igra svetlosti i senke daje im dodatni zanos.
„Kada sam počeo sa radom na ulozi iznova sam pročitao čuveni Šekspirov tekst i pogledao istoimeni film sa Liz Tejlor i Bartonom. S guštom”, kaže za „Blic” Milan Rus i dodaje:
„Petrućija vidim, a tako ću ga i igrati, kao muževnog, odlučnog i promućurnog čoveka koji u sebi nosi ili ako hoćete krije, ogromnu nežnost, dobrotu, takođe i vulkan strasti. Uzbudljiva je ta ljubav koja ih nesumnjivo vodi kroz sve nesporazume, nadmetanja, sukobe i koja, naravno, pobeđuje.”
Po rečima Mile Dragičević, Katarina je teška, ali i vrlo izazovna i inspirativna uloga: „Ona nosi i nudi čitavu lepezu emocija. Svaki pokret zapravo znači, odnosno zahteva potpunu promišljenost, ali promišljenost koja je ležerna i prijatna, a ne teška ni opterećena. Njena buntovnička priroda se da lepo oblikovati pokretom isto kao i njena svojevrsna izazovnost iza koje se vidi njena slobodna priroda, pronicljivost i pamet.”
U publici nekolicina prijatelja, koja između ostalog i povremenim smeškom, prati tok probe. Reditelj i koreograf Simić s posebnom pažnjom, tokom probe, prati komičnu dimenziju i kaže: „Malo je rađeno baletskih komedija. Mislim da je to potreban, dobar repertoarski potez. Rosinijeva muzika je prepuna vrcavosti i duhovitosti, ne retko na ivici vica.
Iskreno, zbilja je teško napraviti komičan balet i, evo, obećavam da to više neću raditi (smeh). Duhovitost je i snažan način da čovek iz druge vizure sagleda stvari kao i da da sebi oduška.”
Umetnička ekipa
Uz Milana Rusa i Milu Dragičević baletski ansambl čine Denis Kasatkin, Ljubiša Peković, Tamara Ivanović, Milica Jević, Ivana Kozomora, Jovica Begojev, Nikica Krluč, Igor Vološin, Aleksandar Ilić i drugi. Koreograf i reditelj je Krunoslav Simić, scenograf Geroslav Zarić, kostimograf Katarina Grčić, a repetitori Paša Musić, Duška Dragićević i Milica Bezmarević. Dirigent je Johanes Harnajt, učestvuju hor i orkestar Narodnog pozorišta, a repriza je 2. jula.