Izvor: Politika, 25.Jan.2010, 23:16   (ažurirano 02.Apr.2020.)

„Cvijeta Zuzorić” je nedeljiva

Kada se organizuje izložba grafika ili crteža, s obzirom na veličinu prostora, potrebno je najmanje 250 stakala koja su inventar ULUS-a i koja se po završetku izložbe odlažu u depo

Povodom izjave Ivane Avžner, gradske sekretarke za kulturu, koja je prošle nedelje izjavila za naš list da je odluka o oduzimanju prostora ULUS-u doneta na osnovu podataka iz samog Udruženja, te da uvek postoji mogućnost razgovora, uz opasku da je restoran već dve godine zatvoren i da ULUS-u >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << nije moguće dati dozvolu za korišćenje restorana, oglasio se Vukašin Milović, predsednik Upravnog odbora Udruženja likovnih umetnika Srbije.

Milović kaže da se i prostom analizom umetničkih manifestacija koje se odvijaju u našem prostoru može uočiti neodrživost odluka koje su donete od strane gradskih službi na štetu umetnika, umetnosti i kulturnog života u Beogradu i Srbiji .

Podsetimo, Upravni odbor ULUS-a pobunio se protiv odluke gradskih vlasti da im se oduzmu prostorije zatvorenog restorana i magacina koji se nalazi u sklopu paviljona „Cvijeta Zuzorić”, koje su do sada pripadale Udruženju. Milović konstatuje da je izjava Ivane Avžner u koliziji sa svim važećim muzeološkim pravilima i propisima koji su regulisani u Zakonu o zaštiti kulturnih dobara.

„Svaki muzejski depo je jedna vrsta trezora”, kaže Vukašin Milović i dodaje:

– Kada se organizuje izložba grafika ili crteža, s obzirom na veličinu prostora potrebno je najmanje 250 stakala koja su inventar ULUS-a i koja se po završetku izložbe odlažu u depo. Ove godine biće izložba grafika Pabla Pikasa, u saradnji sa Ambasadom Španije u Beogradu. –

Zatim, prilikom smene izložbi podrazumeva se i čuvanje umetničkih dela sa završenih izložbi, do preuzimanja od strane autora. Za sve to neophodan je depo i prateći deo kojim je ULUS do sada raspolagao – navodi Milović.

– Gradska sekretarka Ivana Avžner tvrdi da smo o tim pitanjima mogli razgovarati. Naši pokušaji da stupimo u kontakt sa gradskim sekretarom, kako bi razjasnili situaciju, bili su bezuspešni, pa smo iz tih razloga prinuđeni da se obratimo gradonačelniku Beograda Draganu Đilasu. Za sredstva koja nam Grad dodeljuje veoma smo zahvalni, ali za široki spektar naših kulturnih aktivnosti, to je nedovoljno – nastavlja Vukašin Milović.

Milović navodi da je između 1973. i 1976. godine paviljon renoviran, kada je dograđen još jedan nivo za izlaganje. Tom prilikom je ugrađen teretni lift za potrebe prenošenja umetničkih dela iz depoa u izložbeni prostor.

– Depo je postojao oduvek, ali je rekonstrukcijom i ugradnjom teretnog lifta, čija je podstanica i agregat za njegovo pokretanje u depou, postao jedinstvena celina sa galerijom. Depo ima samo jedan ulaz, sa zadnje strane zgrade, koji je ujedno i jedan od ulaza u galerijski prostor. Depo je jedinstveni deo galerijskog prostora, što ceo objekat „Cvijete” čini nedeljivim. U depou se, pored slika, čuva i arhivska građa od osnivanja ULUS-a 1919. do danas – zaključuje Milović, i izražava nadu da će Ivana Avžner preispitati svoju odluku.

S. S.

[objavljeno: 26/01/2010]

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.