Branko Raković: Tamna strana

Izvor: Arte, 15.Okt.2019, 13:29   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Branko Raković: Tamna strana

U četvrtak 17. oktobra u 19 časova u Prodajnoj galeriji Beograd otvara se izložba slika autora Branka Rakovića pod nazivom "Tamna strana". Trajanje: 17. oktobar – 4. novembar 2019.

Branko Raković (1967) diplomirao je i magistrirao 1993. na slikarskom odseku Fakulteta likovnih umetnosti u Beogradu. Doktorski umetnički projekat odbranio je 2014. na istom fakultetu. Izlagao je na brojnim samostalnim izložbama u zemji i inostranstvu (Osaka, Seul, Tokio, Prag, Sofija, Šenken, >> Pročitaj celu vest na sajtu Arte << Pariz, Hjuston, Beč…). Dobitnik je više nagrada iz oblasti slikarstva, grafike i crteža. Redovni je profesor na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu.  Od kritike prepoznat kao predstavnik Beogradskog neo-enformela, Raković je autor koji  jednako elokventno korespondira sa svim drugim oblicima organske apstrakcije i istorijskog slikarstva gesta. U osnovi svih njegovih radova nalazi se crtački i koloristički razuđena kompozicija, koja sa kumulativno intoniranim spletom linija i površina na slikanoj plohi,  gradi jednu od najautentičnijih vizija dubine slikarskog prostora. Ciklus pod nazivom  „Tamna strana“ biće prvi put predstavljen u Prodajnoj galeriji „Beograd“.

Ovde se radi o tipu slikarstva čija se vitalnost ogleda u jednovremenoj razmeđi akta „afektivnog prisustva“ i na platnu direktnog očitavanja rada nesvesnog, kao i  posledične razrade njegovog all-over efekta. U formalnom smislu Rakovićevo  slikarstvo neguje elemente jedne više „simboličke“ apstrakcije koja, kao i kod svih slikara ove orijentacije, nema svoje izvore u svetu predmetne realnosti. Apstraktni organoliki oblici, njihova bojena polja i materijalne senke, nosioci su jedinstvenog emocionalnog naboja slike zajedno sa čitavom mrežom energičnih crtačkih poteza. Poput sonornih interpunkcija, linija kroz široke namaze četkom ili hitrim urezivanjima  u slikarsku materiju, sa svakim radom opisuje jedinstvenu muzičku partituru i daje završni ton ukupnoj tektonici slike. Brižljivo razrađivane slikarske partiture crnog i spletovi njegovih linija je formalni mehanizam, koji  se provlači kroz ceo Rakovićev opus, demonstrirajući trasiranje energije elementarnih sila i snage telurskog.

Slikarstvo Rakovića opisalo je široki luk emocionalnih tkanja i odnosa koji povezuju  sliku i njenog posmatrača, performativni akt izvođača i njegovu publiku. U ovoj poetici se uvek iznova prepliću: slikarski hedonizam i egzistencijalistička borba, intelektualni eskapizam i karnalno prisustvo, vreme performativnog akta i materijalni otisak njenog izvođača, testamentarni zapis o vremenu življene intime i moći njenog iskupljenja.

Jelena Krivokapić, istoričar umetnosti  (iz predgovora kataloga)

Nastavak na Arte...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Arte. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Arte. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.