Bokser u svetu modernog džeza

Izvor: Blic, 24.Okt.2008, 06:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Bokser u svetu modernog džeza

Mladi američki trubač Kristijan Skot (24) nastupiće večeras (22) u Domu sindikata na 24. beogradskom džez festivalu. Skot je prava zvezda nove američke džez scene, muzičar koji hrabro i, za svoje godine, izuzetno ubedljivo i vešto ukršta džez sa fankom, soulom, hip-hopom... Zanimljivo je da se pojavio i kao glumac u blokbaster komediji „Leatherheads” Džordža Klunija.

Rođen u Nju Orleansu, postojbini džeza, u porodici koja ga je podržavala u karijeri (od >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << majke i bake je kao dečak dobio prvu trubu, a ujak mu je bio poznati džez saksofonista Donald Harison), Skot je vremenom pronašao sopstveni stil i zvuk. Oba njegova dosadašnja albuma pažljivo su osmišljena, sa refleksijama na realna životna iskustva i stanje u američkom društvu. Tako se na prvom albumu „Rewind That” bavio raskidom s devojkom i bolešću svoje majke, a na drugom „Anthem” katastrofalnim posledicama uragana „Katrina”, koji je gotovo zbrisao njegov rodni grad. „Nju Orleans je grad u kojem dosta ljudi na sebe gleda kao na građane drugog reda, a često je za mlade Afroamerikance jedini način da to stanje prevaziđu bio da se bave muzikom. Ja sam se prvo bavio sportom, boksovao sam, ali sve vreme sam znao čime želim da se stvarno bavim - želeo sam da budem muzičar”, kaže Kristijan Skot.

Možda je to samo moja predrasuda, ali prizor mladog afroameričkog muzičara danas se više vezuje za hip-hop, R’n’B i pop muziku nego za džez.

Kako ste se vi, kao klinac, zainteresovali baš za džez? Pretpostavljam da je vaš ujak imao nekog uticaja"

- I da i ne. Najlakši način za komuniciranje s ljudima u Nju Orleansu bio je kroz muziku i kroz korišćenje muzike kao sredstva da se ljudi otvore prema samoj ideji komuniciranja.

Vaš stil je fuzija različitih žanrova. Mislite li da je ostalo još prostora za prave inovacije u džezu?

- Sebe posmatram kao arhitektu, a uvek postoji različit ugao prilaska bilo kojoj temi. U mom slučaju, to je zvuk.

Kako biste opisali način na koji postižete svoj specifični zvuk?

- Vežbanje.

Na prvoj ploči ste se bavili nekim veoma intimnim pitanjima. Zar vas ne plaši da toliko toga podelite sa slušaocima?

- Nimalo me ne plaši. Naprotiv, mislim da većina umetnika ne deli dovoljno.

„Anthem” je hvaljen kao album koji je verno predstavio glasove žrtava uragana „Katrina”. Da li ste taj album snimili kao neku vrstu političke izjave, ili vas je ta tragedija lično pogodila toliko da drugačije niste mogli da se izrazite?

- Mogao sam da napravim album koji bi imao drugačiji zvuk, ili album koji bi imao drugačiji ukupni koncept, ali to onda za mene ne bi bilo dovoljno iskreno. Prosto nisam tako napravljen.

Možda bi vaša sledeća ploča opet mogla da se bavi ljubavnim problemima?

- Verovatno neće!

Kako je izgledalo raditi sa holivudskim megazvezdama u filmu „Leatherheads”? Jesu li neke od njih čule vaše ploče? Čuo sam da je Džordž Kluni ljubitelj džeza"

- To je bilo izuzetno zabavno iskustvo. A mislim da Kluni ima moje ploče.

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.