Začaran krug - Potrošači tvrde da su pošiljke u Srbiji, iz Pošte da nisu

Izvor: JužneVesti.com, 10.Okt.2023, 09:30

"Začaran krug" - Potrošači tvrde da su pošiljke u Srbiji, iz Pošte da nisu

Iako preko globalnih aplikacija za praćenje pošiljki korisnici iz Srbije znaju da su im paketi stigli, oni ih mesecima ne dobijaju. Dok iz Pošte kažu da kodovi za praćenje nisu validni, iz udruženja Efektiva napominju da je to “začaran krug” u kome korisnici teško mogu da dokažu da su paketi stigli. Belopalančanin Saša Miladinović podneo je i krivičnu prijavu protiv Pošte Srbije jer preko 20 paketa sa Aliekspresa čeka od maja.

Mogućnost da prate pošiljke >> Pročitaj celu vest na sajtu JužneVesti.com << Aliekspresa koje se iz Kine šalju širom sveta, korisnici mogu da prate od trenutka kada dobiju informaciju da je paket poslat, ističe Saša Miladinović, te dodaje da tako zna da su njegovi paketi stigli u Srbiju.

Međutim, paketi u Belu Palanku još uvek nisu stigli, pa je Saša Miladinović tražio refundaciju, ali je to odbijeno jer je dobio odgovor da je pakete odavno trebalo da dobije, zbog čega je podneo i krivičnu prijavu.

Iz Pošte peru ruke od odgovornosti, kako niko nije odgovoran, a paketa nema, što je nedopustivo. Faktički, opet može da se ponovi situacija iz braničevskog okruga, kada je i sam Aliexpress pooštrio uslove slanja za Srbiju, kada su poštari uzimali pakete za sebe. U ovakvoj situaciji, neregistrovanja paketa i ničije odgovornosti, to se opet može desiti, ili da prosto, pobacaju sve pakete, jer nemaju nikakvu obavezu da iste dostave. - kaže Saša.

Dejan Gavrilović iz udruženja potrošača Efektiva ističe da je problem paketa sa Aliekspresa koji nisu stigli na kućne adrese kupaca, jedan od najčešćih problema sa kojima im se građani javljaju. Postoje pravni načini, kojima bi se mogao pokrenuti sudski spor, kaže on, ali dodaje da je veoma teško na sudu to i dokazati.

Podnosimo mi krivične prijave, gde su i mnogo čistije situacije bile, ali sud to odbacuje. Prošle nedelje sam instruirao jednu našu članicu. Pisala im je do besvesti i uvek dobijala iste odgovore da nije do njih, dobili ste pogrešan broj za praćenje pošiljke i vi mislite da je to ušlo u Srbiju, ali nije. To je jedan začarani krug - kaže Gavrilović.

Udruženju Efektiva, prema rečima Dejana Gavrilovića, Pošta Srbije je pretila tužbom, zbog širenja neistina, ali do toga nije došlo, kako tvrdi, jer Pošta ne bi mogla da dokaže na sudu to za šta ih tereti.

Ovu temu pokrećemo iznova i iznova, ljudi nas kontaktiraju, ali nažalost uvek smo na početku. Možda bi rešenje moglo da bude da napravimo jednu zajedničku krivičnu prijavu i da se ljudi potpiše i da to predamo u ime 150-200-300 ljudi. Ja sam pisao čak i kineskoj ambasadi, čak mi ni oni nisu odgovorili, nešto se tu dešava - kaže Gavrilović.

Iz Pošte kažu da pošiljke poslate iz Kine ne mogu da prate, jer su to pošiljke male vrednosti.

Pošljike koje stižu u Srbiju, prvo se upućuju na Carinu, koja ih nakon pregleda upućuje nama na dalju dostavu. Svaku pošiljku koju dobijemo, garantovano je uručujemo ili je evidentiramo kao neuručenu sa napomenom zašto je to tako - odgovaraju iz Pošte.

Odgovor iz Pošte, kažu iz Efektive, jeste onaj koji i oni dobijaju- da kodovi za praćenje pošiljke nisu tačni, te da ljudi iz Kine koji šalju pakete ne govore istinu kada kažu da su pošiljke stigle u Srbiju.

Saša Miladinović smatra da bi Pošta mogla da reši problem zapošljavanjem službenika koji će razvrstavati pakete koji stižu iz Kine, ali ističe da je u strahu da ti paketi “trunu” u magacinima ili da ih je neko uzeo za sebe.

Nastavak na JužneVesti.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta JužneVesti.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta JužneVesti.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.