Izvor: JUGpress.com, 07.Jun.2023, 09:34

Trećina građana nije mogla do usluge u državnom zdravstvu

BEOGRAD

Više od trećine građana u prethodne tri godine nije moglo da dobije

uslugu u državnoj zdravstvenoj ustanovi, pokazuju rezultati NALED-ovog

istraživanja „Zadovoljstvo građana javnim zdravstvenim sistemom“.

Njih 34 odsto kazalo je da nije bilo dostupnih termina za datu uslugu,

a 33 odsto izjasnilo se da zdravstvena usluga nije bila hitno

potrebna, a da je vreme čekanja na nju bilo predugo.

Trećina pacijenata >> Pročitaj celu vest na sajtu JUGpress.com << su čekali duže od mesec dana za pregled kod lekara

specijaliste, a 11 odsto je reklo da im termin uopšte nije zakazan.

Više od polovine ispitanika (55 odsto) do pregleda je došlo za manje

od mesec dana.

Više od polovine ispitanika zadovoljno je kvalitetom zdravstvenih

usluga. Najzadovoljniji su oni iznad 60 godina, dok je nezadovljstvo

najizraženij kod građana od 30 do 44 godine i zaposlenih.

Kao najveći problem, na šta se žali blizu dve trećine građana, ističe

se loša organizacija zdravstvenih ustanova. Na drugom mestu nalazi se

nedostatak stručnih kadrova i nedovoljna motivisanost i posvećenost

zdravstvenih radnika, koje kao problem navodi blizu trećine građana.

Građani preglede najčešće zakazuju odlaskom u dom zdravlja ili

telefonom. Tek sedam odsto ispitanika koji su u poslednjih pet godina

posećivali državne zdravstvene ustanove su preglede zakazivali preko

onlajn servisa.

Više od polovine građana je reklo da su kod sebe uvek morali da imaju

prethodnu zdravstvenu dokumentaciju u papiru, zato što lekari nisu

mogli da je vide u elektronskom obliku u sistemu.

Kada je reč o digitalnim servisima u zdravstvu, građanima je

najpoznatiji eRecept za koji je više od dve trećine čulo i zna čemu

služi, dok je tek nešto manji udeo njih imalo i prilike da koristi

ovaj servis.

Izvor: Nova ekonomija

I ovo Vam može biti interesantno

Nastavak na JUGpress.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta JUGpress.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta JUGpress.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.