Izvor: JužneVesti.com, 26.Dec.2018, 12:45

“Prelaz u Donjem Međurovu po zakonu mora da ima semafor”

“Prelaz u Donjem Međurovu po zakonu mora da ima semafor”

Sistem koji detektuje da nailazi voz i obaveštava vozače da uspore i stanu ne postoji na pružnom prelazu u Donjem Međurovu, gde je pre nekoliko dana zbog sudara voza i autobusa preminulo petoro ljudi, kaže Milan Božović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja, a odgovorni za postavljanje semafora su, kako kaže, i lokalna samouprava i Železnice Srbije.

Na mestu nesreće kod Donjeg Međurova, gde je nedavno voz "prepolovio" autobus, nema semafora koji upozorava vozače >> Pročitaj celu vest na sajtu JužneVesti.com << da nailazi voz. Milan Božović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja za RTS pojašnjava da na tom prelazu postoji andrejin krst i znak "stop", ali da to prema Zakonu o bezbednosti saobraćaja nije dovoljno.

Prema Članu 153 Zakona o bezbednosti saobraćaja definisano je da pružni prelaz mora biti obeležen na propisan način i u istom tom članu je definisano da se na ovakvom pružnom prelazu mora nalaziti semafor koji najavljuje da nailazi voz, a prema onome što je saopštenje Železnica nije se nalazio semafor. Jedino adekvatno obeležavanje ovog pružnog prelaza u smislu Zakona bi bilo postavljanje semafora - pojašnjava.

Meštani su godinama upozoravali da ovaj prelaz nije adekvatno obeležen, pa su iz Železnica Srbije najavili da će u naredne dve nedelje biti postavljena rampa, ali Božović ističe da rampa nije neophodna na svim prelazima, dok su semafori obavezni.

Tamo gde je važno da se zaustave, da se spreče da fizički dođu na putno-pružni prelaz, tamo se postavlja rampa, na ostalim mestima postupiti po Članu 153 i postaviti semafore - dodaje.

Kada je reč o odgovornosti za to što prelaz nije adekvatno obeležen, Božović napominje da nema dokaze i da zbog toga ne želi da presuđuje, ali da je svakako propust i lokalne samouprave i Železnica Srbije, koji su zajednički dužni da svaki prelaz bude adekvatno obeležen.

Lokalna samouprava ne može da dođe i postavi semafor na putno-pružnom prelazu, zato što postavljanje takvog semafora zahteva određene intervencije na šinama, a na šinama lokalna samouoprava bez saglasnosti Železnice ne može da interveniše - navodi Božović.

Podsetimo, od dana kada se nesreća dogodila na pruzi kod Donjeg Međurova mnogi "vode istragu" i govore o tome ko je odgovoran, a prvi je o tome govorio direktor policije Vladimir Rebić ocenivši da je za to verovatno kriv vozač, ali je juče naveo da je odgovornost i na nadležnima u lokalnoj samoupravi, Ministarstvu saobraćaja i Infrastrukturi železnica Srbije.

Nastavak na JužneVesti.com...






 Povezane vesti

PLANIRALI RAMPU PRE NESREĆE?! Bila je predviđena projektom modernizacije, a u međuvremenu je stradalo PETORO LJUDI

Izvor: Blic, 26.Dec.2018

U "Infrastrukturi železnice Srbije" uporno negiraju odgovornost za nesreću u Donjem Međurovu u kojoj je u sudaru voza i autobusa petoro putnika poginulo, a pritom priznaju da je na pružnom prelazu u tom mestu predviđeno postavljanje rampe projektom modernizacije pruge Niš-Brestovac.

Nastavak na Blic...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta JužneVesti.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta JužneVesti.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.