Episkop Ksenofont odgovorio Nikodimu Bogosavljeviću: Oče, zašto lažete?

Izvor: KMnovine.com, 01.Nov.2023, 19:50

Episkop Ksenofont odgovorio Nikodimu Bogosavljeviću: Oče, zašto lažete?

Episkop Ksenofont odgovorio Nikodimu Bogosavljeviću: Oče, zašto lažete? Episkop eparhije raško-prizrenske u egzilu, vladika Ksenofont, reagovao je na navode Nikodima Bogosavljevića o njihovoj prepisci do koje nikada nije ni došlo.


   
Njegovo preosveštenstvo, Episkop eparhije raško-prizrenske u egzilu, G.G. Ksenofont

   


Arhimandrit Nikodim Bogosavljević je već godinama unazad prisutan >> Pročitaj celu vest na sajtu KMnovine.com << na internetu gde putem svog video-kanala na Jutjubu propoveda, besedi, savetuje...

U video obraćanju objavljenom pre tri nedelje, korisnik ove platforme potpisan kao “Todorović”, upitao je Bogosavljevića; da li se može očekivati emisija ili “lajv” (uključenje uživo) sa vladikom Maksimom iz egzila? Da li Vi možete da načinite takav korak? Mislim da bi to bio pun pogodak. Molitveni pozdrav.

Nakon što je uzvratio pozdrav, Bogosavljević odgovora: “Pa, sumnjam da bi prihvatio. Sumnjam. Zato što sam ja pisao i baš je Maksim odgovarao na tamo neka moja pisanija, i onda sam ja napisao knjigu. Ja sam napisao knjigu o raskolu vladike Artemija, tog momenta je to bio raskol... ostao je i sada, ali ‘ajde, Gospod će to da snishodi. Al’ su mi oni to zamerili... Sumnjam da bi prihvatili. Ja sam kontaktirao bio ovoga... Još nije bio izabran, ili možda jeste bio izabran za... Episkopa raško-prizresnkog, ovaj, Ksenofont. Još kada sam pravio sabore dobio sam njegov broj, on mi je odgovorio “ne poznajem te”. Porukom. Ne, ne, ne voli oni mene”.

Bogosavljević je nastavio sa svojim tvrdnjama i navodima uobličavajući ih tako da eparhiju raško-prizrensku u egzilu predstavi kao skupinu koja ne poštuje kanone.

Inače, monaštvo i vernici ERP se i nalaze u egzilu upravo zato što su odbili da se povinuju nekanonskim odlukama Sinoda SPC. Ta odluka, koju je blaženopočivši Episkop Artemije javnosti saopštio putem medija, izvrnuta je i upotrebljena kao kleveta kako Episkop Artemije nije u poslušanju Crkvi, predstavljajući kao autoritativnu upravo na skupinu u SPC koja je sa pravoslavnog skrenula putem svejeresi ekumenizma. U stvarnosti bi poslušnost njihovim odlukama predstavljala kršenje kanona u najvećem broju slučajeva, naročito po svim pitanjima od najveće važnosti za život Crkve dok je ograđivanje od ekumenista i papoljubaca upravo gaženje svih kanona. A o njima (kanonima), jedan episkop SPC veoma privržen ekumenskoj pokretu, je i rekao ranije da ih “možete okačiti mačku o rep”.

Ta, onda usvojena kleveta, i danas se zloupotrebljava u narodu što predstavlja i slučaj o kome je ovde reč.

Bogosavljević je zatim poručio svojim pratiocima da pitaju bilo koga iz ERP u egzilu da li bi oni to prihvatili nastavljujući da insistria na “neodgovarajućim potezima vladike Artemija”.


   
Arhimandrit Nikodim (Bogosavljević)    

Verovatno je na taj način ovo obraćanje i došlo do Episkopa raško-prizrenskog u egzilu, vladike Ksenofonta, koji je brzo i odgovorio a odgovor prenosimo u celosti:

Oče, zašto lažete da ste sa mnom bili u kontaktu i da sam Vam ja odgovorio: "ne poznajem Te" ?

Nikada sa Vama ni riječ nisam razmijenio, ni lično, ni pismeno, ni virtuelno.

Svakako, jedno ste u pravu, Vi ste običan klevetnik, porođen ispod Amfilohijevog šinjela.

Bez Vašeg pokajanja za klevete o našem Svetom Starcu, svakako da nemamo o čemu da razgovaramo i pregovaramo.

Od Gospoda Vam spasenje,

+Ep. Ksenofont


Ovakav odgovor bi mogao da iznenadi mnoge jer su, vođeni činjenicom da Bogosavljević oštro kritikuje ekumenizam, uvereni da je na ispravnom putu. Na žalost, to nije slučaj i mnogo je dokaza za to, kome oni trebaju.

Naime, KM novinama se ubrzo nakon prvih oštrih kritika upućenih na račun ekumenizma od strane Bogosavljevića obratio mladić i zamolio za više informacija kako bi razumeo ono što mu se dogodilo.

Motivisan tako javnom kritikom, mladić se uputio manastiru, čiji je tada iguman bio Bogosavljević, verujući da će baš tu moći da ostvari svoju dugogodišnju nameru, da započne monaški život pod duhovnim rukovođenjem igumana koji tako javno i hrabro kritikuje svejeres ekumenizma.

Sreo se sa Bogosavljevićem i sa oduševljenjem mu ispričao o nameri sa kojom je došao. Na to je Bogosavljević počeo da zamuckuje, okreće glavu, na iznenađenje mladića izustio neki polurazgovetni odgovor, naglo se okrenuo i udaljio  izbegavajući svaki dalji kontakt.

Iznenađen i razočaran mladić je na razne načine pokušavao da razume zašto je jedan takav “hrabar borac za istinu” tako ekspresno odbio čak i da razgovara a kamoli da ga primi ga za iskušenika.

Za one upućenije dalja razlaganja Nikodima Bogosavljevića dala su jasan odgovor. Za svoje tvrdnje, Bogosavljević, kao ni ostali koji kleveću i lažu o ERP u egzilu, nikada ne navode argumente. Iz prostog razloga jer ne postoje argumenti koji bi tako nešto potvrdili s obzirom da se uopšte i ne radi ni o kakvom raskolu već o doslednoj privrženosti kanonima, dakle samim temeljima vere, na kojima počiva suština pravoslavlja.

Da napomenemo da je Bogosavljević izvesno vreme “raskol” vladike Artemija “objašnjavao” tumačenjem sna jednog vernika! Za svakog pravoslavnog hrišćanina, a kamoli sveštenika, tumačenje sna je nešto što se u potpunosti negira i odbacuje jer je san najpogodniji za svaku duhovnu zabludu. U pravoslavlju ne postoji ništa kao tumačenje snova što se, u stvari, svrstava u red sa bajanjem i vradžbinama. No, u nedostatku realnih argumenata Bogosavljević podilazi neupućenom, još uvek polusujevernom narodu, podmetanjem snova koje proglašava “viđenjem” računajući da će tome njegov autoritet dati težinu! Na žalost, u nekoj meri se to i dogodilo.

Zato ne čudi što je Bogosavljević za mnoge i dalje nejasan jer usled pogubne situacije u SPC i naklonosti koju njeni predstavnici okupljeni oko beogradske Patrijaršije otvoreno gaje prema ekumenizmu, vernici se okreću onima za koje im se čini da propovedaju pravu veru. Znajući za to i koristeći takvo raspoloženje u narodu, pojavili su se i oni koji pod maskom takve reakcije, zavode narod “za Goleš planinu”, to jest na krivi put.

Predstavljajući situaciju u mnogome na realan način, i to onaj deo situacije koji je narodu ionako već dobro poznat, stvara se predstava o izuzetnoj snazi pokreta krvivoerja. Istovremeno se nude isključivo pogrešna rešenja koja daju jedino jalove rezultate dok se ono pravo, očuvana vera svetosavska, svaki put okleveta kako bi se nedovoljno upućeni zbunili i odvratili od pravog puta. A usled "nepostojanja rešenja" javljaju se i jačaju maloverje, sumnja pa i udaljavanje od same vere.

Oni koji od vere ne odustaju, kao i oni nedovoljno odlučni ili hrabri, iscrpljeni time što “ne mogu da nađu rešenje”, odlaze kod pojedinih sveštenika za koje im se čini da su “pravi”, a koji su i dalje pod beogradskom Patrijaršijom, te se tako i sami svrstavaju u redove onih od kojih su hteli da pobegnu. Tako se pod maskom odbrane vere zapravo zaluđuje, raslabljuje a na kraju umrtvljuje duhovno a time i nacionalno biće srpskog naroda.

Ukratko bi to bio i opis “duhovne” misije arhimandrita Nikodima Bogosavljevića.




 * * *




Zbog cenzure i blokiranja svih medija i alternativnih pogleda, pratite naš Telegram kanal



KM novine su jedini nezavisni srpski medij sa Kosova i Metohije koji se oslanja isključivo na podršku svojih čitalaca zbog čega je naš dalji rad ozbiljno ugrožen 


Pomozite nam da opstanemo i unapredimo izveštavanje 








 




Pratite nas na FacebookTwiter ili Instagram




Izvor: KM Novine    :: © 2014 - 2023 ::    Hvala na interesovanju

Nastavak na KMnovine.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta KMnovine.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta KMnovine.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.