Neizvesni čarter letovi

Izvor: Politika, 28.Apr.2009, 23:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Neizvesni čarter letovi

Dozvola za letenje do Turske i Egipta „Jat ervejzu” ističe u junu, a i dalje je nepoznato da li će vlasti tih zemalja obnoviti ugovor sa srpskim avio-prevoznikom

Do početka sezone godišnjih odmora ostalo je još nekoliko meseci, a i dalje je neizvesno da li će srpski turisti ove godine moći čarter letovima da stignu do Turske i Egipta. Iz „Jat ervejza” >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << poručuju da imaju dovoljno kapaciteta da prevezu putnike do navedenih destinacija, ali je otvoreno pitanje da li će vazduhoplovne vlasti pomenutih zemalja produžiti dozvolu za letenje nacionalnom avio-prevozniku.

Zbog toga će čelnici „Jata” razgovarati sa predstavnicima agencija koje su članice Nacionalnog udruženja turističkih agencija (JUTA), kako bi pokušali da zajednički reše ovaj problem. Stiče se, međutim, utisak da malo toga zavisi od njih, jer je, prema rečima Radisava Stankovića, direktora navedenog udruženja, suština u tome što „neko” uslovljava „Jat”.

– Neverovatno je da neko od nas traži da mu dovedemo sto hiljada turista, ali nam pri tom postavlja uslove. Ne mogu da shvatim kako je moguće da nam Turci i Egipćani određuju čijim avionima ćemo kod njih na more. To nigde u svetu nije zabeleženo. Znači, hoće od nas da im pošaljemo turiste, ali isključivo preko njihovih avio-kompanija. Na to nijedna zemlja ne bi pristala – objašnjava Radisav Stanković.

On, međutim, ističe da nije u pitanju ucena turskih i egipatskih avio-prevoznika, već da je reč o „pojedinačnim interesima”.

– Naše vlasti su svim turističkim agencijama rekle da će u toku letnje sezone važiti uslovi letenja iz prethodne godine, a to znači da srpske turiste neće prevoziti strane avio-kompanije. Na osnovu toga je 97 odsto turističkih agencija napravilo aranžmane i sklopilo ugovore sa „Jatom”. Međutim, jedna agencija je napravila ugovor sa stranim avio-prevoznicima, iako je to nelegalno. Tako je nastao ceo problem – kaže direktor Nacionalne asocijacije turističkih agencija, odbijajući da precizira o kojoj turističkoj agenciji je reč.

Na primedbu da je putnicima u principu svejedno da li na odmor lete „Jatom” ili niskobudžetnom stranom avio-kompanijom, već da im je važnija cena leta, Stanković odgovara:

– Ako država smatra da „Jatu” ne treba 25 miliona evra, koliko je prošle godine zaradio na osnovu čarter letova, neka to javno saopšti. Ukoliko vazduhoplovne vlasti odluče da uvedu u igru i strane prevoznike, mi imamo rešenje – ističe Stanković, ne precizirajući koje mere bi članice JUTA mogle da preduzmu.

Iz „Jata”, s druge strane, poručuju da do toga neće doći. Vladimir Ognjenović, komercijalni direktor te kompanije, kaže da nacionalni avio-prevoznik ne namerava da traži od Direktorata civilnog vazduhoplovstva da omogući stranim kompanijama da prevoze putnike od Beograda i Niša do Egipta, odnosno Turske.

– Svojim kapacitetima možemo da odgovorimo na sve zahteve turističkih agencija – uverava Ognjenović.

On, međutim, ističe da dozvola za letenje do Egipta i Turske „Jatu” ističe u junu.

– Iskustvo iz prethodnih godina nam govori da procedura dobijanja dozvola za čarter saobraćaj dugo traje, a to je verovatno zbog velikog broja zahteva za letenje ka turističkim destinacijama u ovim zemljama – zaključuje Ognjenović.

N. Miković

[objavljeno: 29/04/2009]

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.