Izvor: RTS, 30.Jan.2023, 08:47

Kako stručnjaci "Jat tehnike" od putničkog aviona prave kargo – objašnjava urednik Tango siksa

Urednik portala Tango siks Petar Vojinović rekao je za RTS da se putnički avion pretvara u kargo, što je počelo da se radi u Beogradu, tako što se celokupna putnička kabina prazni – počev od sedišta do toaleta i dela gde se priprema hrana, pod se ojača, stavljaju se industrijske šine i ugrađuju kargo vrata.
U jednom od najvećih vazduhoplovno-remontnih centara u jugoistočnoj Evropi sa tradicijom dužom od 85 godina koji se nalazi u Beogradu, >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << pre nekoliko dana, radnici su putnički avion pretvorili u teretni. To je prvi takav slučaj u Evropi. 

Urednik portala Tango siks Petar Vojinović rekao je gostujući u Jutarnjem programu da je prvi put u Evropi širokotrupni avion "boing 777", koji je došao iz Kanade pretvoren iz putničke letelice u kargo letelicu.
"Taj posao pretvaranja iz putničke u kargo letelicu nije odobren za mnogo kompanija globalno. ‘Jat tehnika’ je izabrana od izraelske kompanije IAI. Ta ceremonija je bila interesantno izrežirana – sklonjen je jedan deo oplate aviona koji će biti gde se ugrađuju kargo vrata. Skidate jedan ceo deo trupa i tu se stavljaju kargo vrata", objasnio je Vojinović.
Prema njegovim rečima, preko 35 odsto svetske trgovine se odvija putničkim avionima koji su pretvoreni u kargo avione, to je obim poslovanja vredan oko šest biliona dolara.
"Putnici sigurno nisu obratili pažnju da kada se njihove torbe stavljaju ispod putničke kabine, tu ima mesta i za teret. Tako da avio-kompanije 15 odsto prihoda ostvaruju od tog malogabaritnog tereta, kao što su pošta ili paketi. Putnici mogu da vide i avione koji su identični spolja, a različiti unutra", naveo je urednik portala Tango siks.
Kako je dodao, u Beogradu je počelo upravo to da se radi, da se celokupna putnička kabina prazni počev od sedišta do toaleta i dela gde se priprema hrana, pod se ojača, stavljaju se industrijske šine i ugrađuju kargo vrata.
Ovaj posao se radi već na drugim kontigentima u centrima koji su osposobljeni za to.
"Bitan deo priče je da je hangar na Aerodromu ‘Nikola Tesla’ u stanju da primi širokotrupne avione koji su najefektniji za konverziju u kargo avione", istakao je.
Napomenuo je da sigurno jeftinije preraditi putnički nego kupiti novi kargo avion.
"Konvertovani kargo avioni su u stanju da nose teret poput konja. Sam deo aviona gde se stavljaju torbe, nije pod pritiskom, tu je hladno, a kada se avion konvertuje ta kabina je pod pritiskom ima kiseonika i mogu da se transportuju i životinje", istakao je Vojinović.
Pogledaj vesti o: JAT

Nastavak na RTS...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.