JAT SLAGAO DA SE BOING 737 VRATIO IZ PARIZA!

Izvor: Kurir, 25.Jan.2012, 23:12   (ažurirano 02.Apr.2020.)

JAT SLAGAO DA SE BOING 737 VRATIO IZ PARIZA!

Pre nekoliko meseci inspekcija u Parizu je pronašla 32 nedostatka na Jatovom boingu 737 registracije YU-AON, posle čega su kontrole Jatovih aviona postale učestale na aerodromu Šarl de Gol

BEOGRAD - "Jatov" avion "boing 737" (YU-AND) nije se u utorak vratio iz Pariza, kako je objavila aviokompanija, piše Petar Vojinović na svom blogu Tango Six.

Jatov boing u Parizu je zadržala >> Pročitaj celu vest na sajtu Kurir << je Bezbednosna procena stranih vazduhoplova (SAFA) usled uočenih tehničkih nepravilnosti, odnosno zbog oštećenja na oplati motora. Šef kabineta generalnog direktora Jata Stanimir Jovanović Slavinski izjavio je agenciji Tanjug da su putnici "kako ne bi čekali, do Beograda prebačeni preko Podgorice, a da je ogrebotina sanirana i avion vraćen u srpsku prestonicu".

"Šef kabineta generalnog direktora izrekao je tako neistinu zato što se YU-AND sinoć nije vratio iz Pariza i neće se vratiti ni tokom današnjeg dana", piše Petar Vojinović, koji je juče prvi napisao da je avion Jata zadržan na aerodromu Šarl de Gol. Vojinović dodaje da je tvrdnja šefa kabineta neistina.

"Jovanović Slavinski juče je izneo i dve tvrdnje koje takođe ne odgovaraju istini. U prvoj, želeći da demantuje Tango Six navode da su SAFA inspekcije Jatovih aviona postale češće, rekao je da "te kontrole nisu toliko učestale kako se tvrdi". Takođe, u gore citiranoj vesti Tanjuga, on izjavljuje da su putnici vraćeni drugim letovima kako ne bi čekali (dok se avion ne osposobi za let)", navodi Vojinović i dodaje da sledeće činjenice demantuju obe tvrdnje.

"Pre nekoliko meseci nakon sletanja Jatovog aviona istog tipa, boinga 737 registracije YU-AON na aerodrom Šarl De Gol, nasumična SAFA inspekcija pronalazi 32 primedbe na opštu tehničku ispravnost aviona koju sprovodi po više stavki. Oskar Novembar tada ostaje tri dana u Parizu i srpska nacionalna aviokompanija zbog tog slučaja postaje obeležena od strane odgovornih ljudi SAFA. Inspekcije Jatovih aviona postaju učestale i pored Pariza i Soluna česta lokacija pregleda postaje i Beč. Tako je recimo u periodu od sedam dana SAFA obavila tri inspekcije Jatovih aviona ATR-72 na aerodromu u Beču. Putnici se sinoć nisu vratili Jatovim avionom zato što se znalo da avion nikako nije mogao biti osposobljen za let sa putnicima, a ne zbog zbog osetljivosti Jata na strpljenje svojih putnika", piše Vojinović i navodi "šta se juče dešavalo u Parizu".

"Boing 737 YU-AND sleteo je u Pariz oko 12 časova na redovnoj liniji iz Beograda. SAFA inspekcija je čekala spremna i uz stručnu pomoć Air France tehnike prvo pronalazi sitniji nedostatak u vidu nedostajaće nitne na motoru broj 2, a zatim ozbiljniji - pukotinu na oplati u unutrašnjem delu motora broj 1. Pukotina koja se nalazi blizu sekcije thrust reversera bila bi dozvoljena da nije veća od 1,7 inča - u ovom slučaju bila je tri inča. SAFA zabranjuje povratni let i čeka mišljenje Boinga da li avion može preleteti prazan za Beograd - bez putnika. Boing potvrđuje da je u tom slučaju (ferry flight) moguće leteti i bez oplate ali je avion u međuvremenu odvučen u hangar. Letački deo posade ostaje u Parizu i avion se juče, uprkos izjavi šefa kabineta generalnog direktora, nije vratio u Beograd i neće sleteti na aerodrom Nikola Tesla ni danas".

Ovaj nedostatak se zbog svoje kompleksnosti nije mogao sanirati na stajanci i avion je morao biti odvučen u hangar. Uproks činjenici da Jat ima ugovor o održavanju aviona sa Lufthanza tehnikom ona taj posao ne započinje na vreme, dok ostanak aviona na gejtu Jat košta 400 evra po satu. Avion je tek u 23 časa odvučen u hangar. I to ne zahvaljujući Lufthanzi koja ima ugovor sa Jatom za takve eventualije već uz pomoć Srbina koji je sa svojom firmom održavao Jatove avione pre nego što je izgubio ugovor u korist Nemaca. Mehaničari Lufthanza Tehnike tek danas ujutru dolaze da pregledaju avion.

"Dok čitate ovaj post još nije poznato da li su počeli sa radovima. Takođe nije poznato da li će avion preleteti nazad i nakon završetka potrebnih radova jer se pominje i odobrenje francuskog suda za prelet preko Francuske teritorije u ovim specifičnim okolnostima", zaključuje Petar Vojinović.

Nastavak na Kurir...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Kurir. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Kurir. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.