Džejms Hogan: Svi vam zavide na “Er Srbiji“

Izvor: Večernje novosti, 17.Sep.2014, 15:36   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Džejms Hogan: Svi vam zavide na “Er Srbiji“

VLADI Srbije treba čestitati na viziji i načinu koji je odabrala da obnovi svoju nacionalnu avio-kompaniju. Na „Er Srbiji“ vam sada zavide zemlje iz regiona. Sa nacionalnom avio-kompanijom ste izašli kao pobednici. Dobili ste konkurentnog prevoznika, a investicija će vam se i te kako isplatiti. Ovo u ekskluzivnom razgovoru za „Novosti“ kaže Džejms Hogan, predsednik „Etihada“ i član Nadzornog odbora „Er Srbije“, i dodaje da je ponosan na rezultate koje je srpska nacionalna avio-kompanija >> Pročitaj celu vest na sajtu Večernje novosti << ostvarila u poslednjih godinu dana. - „Jat ervejz“ je godinama imao gubitke. Naša je namera bila da napravimo avio-kompaniju koja će biti bezbedna, odlična u svojoj klasi, konkurentna, koja će stvoriti nova radna mesta i, naravno, da bude profitabilna. Da nema nepotizma, kao što je to ranije bio slučaj. Pružili smo šansu dobrim ljudima da budu uspešni u onome što žele da rade. Želim da čestitatam Danetu Kondiću i njegovom timu na upornosti i mislim da svi možemo da budemo veoma ponosni na to kako se razvija „Er Srbija“. To kažem kao neko ko radi u vazduhoplovstvu, jer su rezultati „Er Srbije“ neverovatni. Danas imamo „Er Srbiju“ koja je konkurentna avio-kompanija na evropskom tržištu. * Kojim povodom ste trenutno u Beogradu? - Imam sastanak Nadzornog odbora „Er Srbije“, čiji sam član, a iskoristio sam priliku da posetim i premijera Aleksandra Vučića. Kratko smo razgovarali o napretku „Er Srbije“ i o ostalim aspektima sektora avijacije, o „Jat tehnici“... “JAT TEHNIKA“ * RAZGOVARALI ste sa premijerom i o „Jat tehnici“, planira li „Etihad“ da bude partner Srbiji i u ovom preduzeću? - Ne, nismo pričali o investicijama u „Jat tehniku“. * Ima li možda i nekih problema u razvoju „Er Srbije“? - Pogledajte šta je danas „Er Srbija“. Ovo što se dešava je rezultat restrukturiranja, rešavanja dugova iz prošlosti, smanjenja obima prethodne firme. Poslovanje napreduje, idemo u pravcu profita već u ovoj godini. * Kada „Er Srbija“ poleće ka SAD, šta su pokazale analize tržišta i kako će se nabaviti širokotrupni avion? - To je tema o kojoj ćemo pričati. Za srpsku nacionalnu avio-kompaniju bilo je bitno da se repozicionira i da prvo ojačamo poziciju u Evropi, da tu i u Abu Dabiju budemo uspešni i ostvarimo profit. Naravno, plan je da „Er Srbija“ uđe na američko tržište. Za to moraju prvo da se osiguraju adekvatni uslovi, da se poklope cifre, da imamo viziju, da Srbija i Amerika potpišu novi bilateralni sporazum. Potrebno je vreme. Kada ta priča krene, koristiće se avion A330, koji „Etihad“ već poseduje i možemo da ga prebacimo u „Er Srbiju“. Bitno je da se brojke poklapaju, da izaberemo pravi trenutak i kada budemo spremni, bez obzira na to da li će to biti 2015. ili 2016. godina, moramo da aktiviramo sve što je potrebno na tržištu Amerike, kao što su turoperateri, odnosi sa javnošću jer treba predstaviti kompaniju kao drugačiju od onoga što je bio „Jat“. “AL ITALIJA“ VAS NE UGROŽAVA * NAKON preuzimanja i manjinskog paketa u „Al Italiji“, hoće li se promeniti pozicija „Er Srbije“ u mreži „Etihada“? - Ne, te stvari nisu povezane. „Etihad grupu“ čini devet avio-kompanija, svaka ima upravni odbor, menadžment. Ja sam član odbora „Er Srbije“ i nameravam to da ostanem i nadzirem ono što se dešava.Nije nam cilj da gosti budu samo Srbi, koji dolaze u domovinu da posete rođake i prijatelje, već da pokrenemo i druge - turiste, poslovne ljude da i oni koriste usluge „Er Srbije“. * Sprema li se plan poslovanja „Er Srbije“ za narednu godinu? - Imamo dugoročni, desetogodišnji plan za „Er Srbiju“, koja je već sada jaka konkurencija u Evropi, Beograd će biti glavno čvorište Balkana, povezanost će biti takva da će prestonica Srbije dobiti na značaju, veliki uticaj na BDP, zaživeće turizam, veliki projekti, stvoriće se nova radna mesta. U „Er Srbiji“ smo već otvorili 300 novih radnih mesta a 300 građana Srbije je dobilo posao u „Etihadu“. * Da li je „Etihad“ možda jedan od potencijalnih koncesionara za beogradski aerodrom „Nikola Tesla? - Ne. Generalni direktor „Er Srbije“, Dane Kondić, ima odličnu saradnju sa novim direktorom beogradskog aerodroma i jako je važno da kompanija ima dobar odnos sa matičnim aerodromom. To je od suštinskog značaja, to je kao brak, važno je da stvari budu usklađene, da kretanje putnika, prtljaga, kao i sve drugo zaista funkcioniše.

Nastavak na Večernje novosti...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Večernje novosti. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Večernje novosti. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.