Izvor: Akter, 19.Avg.2014, 12:25 (ažurirano 02.Apr.2020.)
DSS: Previše nejasnoća o Er Srbiji
Demokratska stranka Srbije ocenjuje da i dalje postoje mnoge nejasnoće u vezi ugovora o prodaji JAT-a Etihadu, uključujući i to što, kako tvrde u saopštenju, objavljeni ugovor o transakciji u potpunosti menja Okvirni ugovor o transakciji potpisan 1. avgusta 2013.
DSS navodi da je vlada, pod pritiskom političkih partija i javnosti, objavila Ugovor o ulaganju, potpisan 1. avgusta 2013, Ugovor o izmenama i dopunama ugovora o ulaganju iz 2013. potpisanog 31. jula 2014 >> Pročitaj celu vest na sajtu Akter << i Okvirni ugovor o transakciji potpisan 31. jula 2014, a dva od njih su potpisani samo dve nedelje pre "dugo odlaganog i nevoljnog objavljivanja".
DSS pita zašto vlada nije objavila originalni ugovor o transakciji iz 2013. godine?
Prema Ugovoru o ulaganju iz 2013. godine Etihad treba da obezbedi finansiranje Er Srbije do 100 miliona dolara, od kojih je 40 miliona dokapitalizacija, kroz konvertibilni zajam (koji se pretvara u vlasništvo), dok su ostatak klasični zajmovi. Za iznos od 40 miliona dolara, Etihad je stekao 49 odsto vlasništva nad srpskim avio-prevoznikom, navodi DSS.
Ova stranka pita i zašto nije urađena procena vrednosti JAT Keteringa koji je integrisan u Er Srbiju, a da nije urađena bilo kakva procena njegove vrednosti, te zašto obaveze Srbije nisu jasno i precizno definisane?
Zašto celokupni rizik od eventualnog neuspeha zajedničkog preduzeća je u krajnjem na Srbiji i zašto vrednost slotova nije uzeta u obzir prilikom izračunavanja udela Srbije u zajedničkom preduzeću, takođe pita DSS.
Takođe, zašto slotovi (rezervisani vremenski periodi sletanja i uzletanja sa aerodroma), koji su najvrednija imovina JAT-a , uopšte nisu vrednovani kao realna imovina koju JAT, odnosno Srbija, unosi "u brak" sa Etihadom, navodi D S S, uz procenu da je njihova vrednost najmanje 800 miliona dolara.
Kolika je stvarna vrednost uloga Srbije u zajedničko preduzeće i kolika je vrednost investicija i gubitka profita na godišnjem nivou Aerodroma Beograd i NIS-a koji su praktično uključeni, kao srpska obaveza, u ovaj aranžman?
Previše je nejasnoća, spornih, pa i nesumnjivo štetnih rešenja u ovom poslu, da bi se sve završilo samo objašnjenjima da je JAT bio gubitaš, pa je onda sve dobro ma koliko loše bilo, zaključuje DSS.
Pogledaj vesti o: JAT