DSS: Previše nejasnoća o Er Srbiji

Izvor: Akter, 19.Avg.2014, 12:25   (ažurirano 02.Apr.2020.)

DSS: Previše nejasnoća o Er Srbiji

Demokratska stranka Srbije ocenjuje da i dalje postoje mnoge nejasnoće u vezi ugovora o prodaji JAT-a Etihadu, uključujući i to što, kako tvrde u saopštenju, objavljeni ugovor o transakciji u potpunosti menja Okvirni ugovor o transakciji potpisan 1. avgusta 2013.

DSS navodi da je vlada, pod pritiskom političkih partija i javnosti, objavila Ugovor o ulaganju, potpisan 1. avgusta 2013, Ugovor o izmenama i dopunama ugovora o ulaganju iz 2013. potpisanog 31. jula 2014 >> Pročitaj celu vest na sajtu Akter << i Okvirni ugovor o transakciji potpisan 31. jula 2014, a dva od njih su potpisani samo dve nedelje pre "dugo odlaganog i nevoljnog objavljivanja".

DSS pita zašto vlada nije objavila originalni ugovor o transakciji iz 2013. godine?

Prema Ugovoru o ulaganju iz 2013. godine Etihad treba da obezbedi finansiranje Er Srbije do 100 miliona dolara, od kojih je 40 miliona dokapitalizacija, kroz konvertibilni zajam (koji se pretvara u vlasništvo), dok su ostatak klasični zajmovi. Za iznos od 40 miliona dolara, Etihad je stekao 49 odsto vlasništva nad srpskim avio-prevoznikom, navodi DSS.

Ova stranka pita i zašto nije urađena procena vrednosti JAT Keteringa koji je integrisan u Er Srbiju, a da nije urađena bilo kakva procena njegove vrednosti, te zašto obaveze Srbije nisu jasno i precizno definisane?

Zašto celokupni rizik od eventualnog neuspeha zajedničkog preduzeća je u krajnjem na Srbiji i zašto vrednost slotova nije uzeta u obzir prilikom izračunavanja udela Srbije u zajedničkom preduzeću, takođe pita DSS.

Takođe, zašto slotovi (rezervisani vremenski periodi sletanja i uzletanja sa aerodroma), koji su najvrednija imovina JAT-a , uopšte nisu vrednovani kao realna imovina koju JAT, odnosno Srbija, unosi "u brak" sa Etihadom, navodi D S S, uz procenu da je njihova vrednost najmanje 800 miliona dolara.

Kolika je stvarna vrednost uloga Srbije u zajedničko preduzeće i kolika je vrednost investicija i gubitka profita na godišnjem nivou Aerodroma Beograd i NIS-a koji su praktično uključeni, kao srpska obaveza, u ovaj aranžman?

Previše je nejasnoća, spornih, pa i nesumnjivo štetnih rešenja u ovom poslu, da bi se sve završilo samo objašnjenjima da je JAT bio gubitaš, pa je onda sve dobro ma koliko loše bilo, zaključuje DSS.
Pogledaj vesti o: JAT

Nastavak na Akter...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Akter. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Akter. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.