Bolje da Jat ervejz ode u stečaj

Izvor: Glas javnosti, 23.Apr.2010, 12:27   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Bolje da "Jat ervejz" ode u stečaj

BEOGRAD - Namera države da osnuje novu avio-kompaniju, koja bi trebalo da preuzme ulogu nacionalnog avio-prevoznika, vrlo je rizičan poduhvat, izjavio je ekonomista Milan Kovačević, ističući da bi za "Jat ervejz" bilo bolje da ode u stečaj, pa da se onda privatizuje.

- Možda je bolje da odu u stečaj, pa u stečaju bez duga neko da kupi ono što je preostalo i na taj način da se započne uspešnije poslovanje te kompanije - ocenio je Kovačević.

On je naglasio >> Pročitaj celu vest na sajtu Glas javnosti << da se, kod osnivanja nove avio-kompanije, postavlja pitanje njenog imena i šta je njena vrednost.

Ni "Turkiš erlajns"

ne može samostalno


U medijima se pojavila informacija da "Turkiš erlajns", koji se u javnosti najčešće pominje kao budući većinski vlasnik novog "Jata", zapravo i ne može samostalno da učestvuje u trci za strateškog partnera. Naime, zainteresovani van EU, prema vladinom zaključku, mogu samo da učestvuju u konzorcijumima sa nekom od srpskih ili evropskih kompanija, tako da "Turkiš erlajnz" može da bude vlasnik u najboljem slučaju svega 49 odsto nove srpske nacionalne avio-kompanije.

Predstavnici "Turkiš erlajnsa", prema ranijim spekulacijama medija, predložili su srpskoj vladi da zajedno osnuju novu avio-kompaniju pod imenom "Er Srbija" i spremni su da ulože 10 novih aviona za 51 odsto vlasništva u novom preduzeću, kojem bi država obezbedila tretman domaćeg avio-prevoznika.

Miljković: Građanima važni jeftini letovi

Državni sekretar za vazdušni saobraćaj u Ministarstvu za infrastrukturu Miodrag Miljković izjavio je da je vlada donela odluku o osnivanju nove avio-kompanije, jer je građanima važno da letovi budu bezbedni i jeftini.

Govoreći o osnivanju nove avio-kompanije, Miljković je izrazio očekivanje da će kroz proces dokapitalizacije biti obezbeđen strateški partner. On je potvrdio da će biti raspisan tender da bi kompanija bila konkurentnija na tržištu i privukla investitore.

Državni sekretar za vazdušni saobraćaj je rekao da očekuje i nastavak pregovora sa turskom avio-kompanijom "Turkiš erlajns".

Prema njegovim rečima, "Jat" će nastaviti da funkcioniše i deo radnika će preći u novu kompaniju, a oni koji su profesionalno radili biće deo tog tima.

- Bilo je nerealno pokušavati prodaju "Jat ervejza" sa preteranim brojem zaposlenih, sa jednim kamenom oko vrata - ugovorom sa "Erbasom", gde je ugovorena kupovina aviona od pola milijarde dolara, koja se ne može izvršiti -  kazao je Kovačević, istakavši da je "Jat ervejz" sve vreme bio vrlo zadužen.

On je naveo da se trenutno ne zna ni kolika će biti cena osnivanja nove kompanije, kao i da se "postavlja pitanje kako će se prekršiti zakon kojim bi trebalo da se dodele besplatne akcije te kompanije, ako se naprave dva preduzeća".

Kovačević je dodao da ima dosta nepoznanica šta vlada namerava da uradi po tom pitanju.

Državni sekretar za vazdušni saobraćaj u Ministarstvu za infrastrukturu Miodrag Miljković izjavio je ranije da će Vlada Srbije uložiti 400.000 dolara u osnivanje nove kompanije, koja će od "Jat ervejza" preuzeti ulogu nacionalnog avioprevoznika, dodajući da je rok za osnivanje nove kompanije 75 dana.

Miljković je rekao da se još ne zna kako će sa potencijalnim strateškim partnerom biti podeljen kapital u novoformiranom preduzeću, ali da država verovatno neće imati većinski deo, što će biti određeno kada bude raspisan tender.

On je rekao da je vladin zaključak, usvojen 16. aprila na telefonskoj sednici vlade, donet pošto su Radna grupa za poslovnu kosolidaciju "Jat ervejza" i menadžment te kompanije konstatovali da ona nije u stanju da posluje profitabilno.

Podsećamo, nacionalni avioprevoznik je 2009. godinu završio sa dugom od 25 miliona evra i akumuliranim gubitkom iz 90-ih od 146 miliona.

"JAT ervejz", u kome je zaposleno 1.200 ljudi, u vlasništvu ima 12 aviona starih više od 20 godina i koristi još tri zakupljena aviona.

Nastavak na Glas javnosti...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Glas javnosti. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Glas javnosti. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.