Izvor: Blic, 05.Mar.2010, 21:00 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Aviomehaničari Jat tehnike odložili štrajk
Zaposleni u Jat tehnici neće početi štrajk ako aviokompanija Jat ervejz u ponedeljak, 8. marta, isplati preostali deo duga za održavanje flote, rečeno je danas agenciji Beta u sindikatu Jat tehnike.
Predsednik Samostalnog sidnikata licenciranih vazduhoplovnih mehaničara Srbije Miodrag Uskoković rekao je da je Jat tehnika dobila pismene garancije >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << od Jat ervejza da će platiti zaostala dugovanja.
"Ako do 16.30 u ponedeljak Jat ervejz ne plati dug, štrajk će početi većina zaposlenih u Tehnici", kazao je Uskoković, čelnik sindikata koji okuplja oko 200 licenciranih aviomehaničara u Jat tehnici, a bez čijeg rada nije moguće obavljati preglede i popravke aviona.
Glavni klijent Jat tehnike je srpska aviokompanija Jat ervejz, iz koje je preduzeće za održavanje aviona izdvojeno 2005.
godine. Obe kompanije su u vlasništvu Vlade Srbije, a bez redovne kontrole ovlašćenih aviomehaničara avioni ne smeju da lete. Prema podacima objavljenim na sajtu Sindikata www.šlvms.org.rs, predstavnci poslovodstva i zaposlenih postigli su dogovor oko zahteva sindikata za smenu poslovodstva, smanjenje broja zaposlenih, izradu novog modela raspodele zarada i ukidanje prekovremenog rada u neproizvodnim celinama kompanije.
Jat ervejz obezbedio mere da leti i ako Tehnika štrajkuje
Srpska aviokompanija Jat ervejz saopštila je danas da je preduzela mere da obezbedi normalno odvijanje saobraćaja, ako sindikat Jat tehnike počne
štrajk. U saopštenju Jat ervejza se ne navodi koje su to mere. Kako se ističe u saopštenju, Jat ervejz je 3. marta iz kredita uplatio je na račun Jat tehnike 45 miliona dinara i dužan je još 13 miliona dinara.
Poslovodstvo Jat ervejza navelo je da sedam od 15 aviona iz flote te aviokompanije ne leti zato što ih Jat tehika nije osposobila i da je
zbog propusta Tehnike od avgusta 2009. do sada 23 puta morao da vrati
avione, od toga devet puta iz vazduha. Ističe se i da je Jat ervejz ponudio Jat tehnici menice u vrednosti od 9,5 miliona evra za popravku aviona koji su prizemljeni. To je ukupan iznos kreditne garancije dobijene od Vlade Srbije za neophodne popravke, remont i održavanje aviona, naveli su u Jat ervejzu.
Glavni klijent Jat tehnike je srpska aviokompanija Jat ervejz, iz koje je preduzeće za održavanje aviona izdvojeno 2005. godine. Obe kompanije su u vlasništvu Vlade Srbije, a bez redovne kontrole ovlašćenih aviomehaničara avioni ne smeju da lete.