Najskuplje reklame tokom serija „Imperija” i „Okružen mrtvima”

Izvor: Politika, 04.Okt.2015, 19:39   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Najskuplje reklame tokom serija „Imperija” i „Okružen mrtvima”

Visoka gledanost američkih TV serija u udarnim večernjim terminima diktira cenu reklamiranja. Časopis „Varajeti” objavio je cene poluminutnog reklamiranja u popularnim serijama za sezonu 2015-2016.

Na prvom mestu je, bez iznenađenja, serija „Imperija” koja je tokom prethodne godine ponela titulu najgledanije. Ako želite da se reklamirate tokom emitovanja ove muzičke drame o hip-hop kulturi, treba da izdvojite 521 hiljadu dolara. Sa ogromnom gledanošću, reklamiranje tokom >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << serije poskupelo je za 270 odsto. Pored gledanosti, veliki uticaj na poskupljenje imala je originalna muzika iz serije koju je radio čuveni producent Timbaland a koja je harala svetskim top listama. Veliki publicitet serija je dobila zbog odlične Taradži P. Henson koja je za ulogu Kuki Lajon nominovana za nagradu „Emi”.

Dvadeset hiljada dolara manje od „Imperije” košta reklamiranje u kablovskoj horor seriji „Okružen mrtvima”. Konstantan rast gledanosti serije o zombijima obezbedio je skok cene za 20 odsto u odnosu na prošlu godinu.

„Okružen mrtvima” (Foto AP / AMC / Gene Page)

Njen spin-of „Fear the Walking Dead” koji je letos počeo uporedo da se emituje i u Americi i u Srbiji, zabeležio je odličnu gledanost za tihu letnju TV sezonu. Zbog toga, pola minuta tokom pauze serije košta skoro 400 hiljada dolara što je ogromna cifra za jednog novajliju čija gledanost nije bila poznata u trenutku određivanja cena. Intuicija menadžmenta „Ej-Em-Sija” o gledanosti spin-ofa popularne sage o zombijima bila je tačna. Tako je realno očekivati da se sledeće godine cena poveća.

Cena reklamiranja u trenutno najgledanijoj komediji u Americi „Štreberi” je u padu. Razlog je jednostavan – serija je izgubila skoro pret miliona gledalaca tokom prethodne sezone koje sa epizodama nove sezone nije povratila. Pad je mali – deset odsto za emitovanje ponedeljkom i 17 odsto za četvrtak. Poluminutna reklama u novoj sezoni košta 289 hiljada dolara za ponedeljak odnosno 266 hiljada za emitovanje četvrtkom u koji će „Štreberi” biti prebačeni po završetku fudbalske sezone čije se najvažnije utakmice igraju četvrtkom i nedeljom.

„Štreberi” (Promotivna fotografija / CBS)

Uprkos padu gledanosti, visoku cenu reklame imaju i „Moderna porodica” (226 hiljada), „Kako se izvući sa ubistvom” (229) i „Skandal” (206).

„Bolje pozovite Sola”, spin-of „Čiste hemije”, naišao je na dobre reakcije kritike, ali gledanost nije ni približno dobra kao kod priče kojom je vladao Volter Vajt. Ipak, za emitovanje reklama tokom druge sezone treba izdvojiti ravno dvesta hiljada dolara.

Pompezno najavljivan nastavak čuvene serije „Dosije Iks” obezbedio je cifru od 195 hiljada dolara reklamu od pola minuta, dok je „En-Bi-Sijeva” uzdanica ove sezone – serija „Blindspot” – obezbedila pet hiljada manje.

„Blindspot” (Promotivna fotografija / NBC)

Od novih serija, na listi je i drama „The Catch”, novo čedo Šonde Rajms autorke nekih od najgledanijih serija na „Ej-Bi-Siju” poput „Uvoda u anatomiju” i „Skandala”. Za reklamu tokom epizoda prve sezone treba izdvojiti 167 hiljada dolara. Tokom leta, „Si-Bi-Es” uložio je dosta novca u promociju porodične komedije Life in pieces” i obezbedio cifru od 167 hiljada dolara za reklamu. Dosta je uloženo i u „Supergirl”, priču o jednoj od najsnažnijih heroina tj. junakinji Di-Si stripova. Da bi im se ekranizovanje isplatilo, odlučeno je da reklama tokom prve sezone košta 157 hiljada dolara.

(Promotivna fotografija / AP / Foks)

Od veterana, sa najvećom cifrom za reklamiranje nalaze se „Uvod u anatomiju” (160 hiljada), „Jednom davno” (159), „Gotam” (158) i „Simpsonovi” koji za reklamiranje tokom emitovanja 27 sezone dobijaju 155 hiljada dolara.

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.