Sindikati: Bezbednost na radu mora da bude na višem nivou

Izvor: RTS, 09.Okt.2016, 10:19   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Sindikati: Bezbednost na radu mora da bude na višem nivou

U Srbiji je prošle godine 24 osobe izgubilo život na radnom mestu, ove godine 20. Hiljade njih se lakše ili teže povredi, a radnici uglavnom krive nesavesne poslodavce. Česti incidenti pokazuju da bi bezbednost i zdravlje na radu u Srbiji morali da budu na višem nivou, smatraju sindikati.
Građevina, neslavno, u vrhu po broju nezgoda na radu >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << – čak 50 odsto se desi u toj oblasti. U lancu odgovornosti, najveću snosi poslodavac, jer nije obezbedio zakonom propisane uslove za rad.

"Najčešći uzroci povređivanja i na gradilištima i drugim delatnostima jeste neobezbeđen rad na visini, konkretno skele i naravno odgovarajuća sredstva i opreme lične zaštite. Ne mislim samo na šlem, već i pojas, to je pre svega ko radi na visini višoj od tri metra. Imali smo slučaj ispod tri metra, dva metra neobezbeđena je bila skela i zaposleni je nastradao", rekla je direktorka Uprave za bezbednost i zdravlje na radu Vera Božić Trefalt.
Radnici pristaju da rade pod takvim uslovima, svesni da ugrožavaju zdravlje i rizikuju, možda i život. Nemaju izbora, tvrde sindikati.
"U situaciji gde imate građevinske radnike koji rade bez odgovarajuće zarade, koji su prinuđeni da rade i mesecima bez plate, dolazite u situaciju da kada ja kažem ja sam neobezbeđen za rad i neću da radim da poslodavac kaže ako nećeš ne moraš, naći ću drugog, ovde se radi zaista o bezobrazluku pojedinih, nisu svi poslodavci isti", objašnjava Saša Torlaković iz Sindikata građevinara.
Nedavne tragedije potvrđuju da su i putari nebezbedni. Bilans, jedan radnik je poginuo, a drugi teško povređen tokom radova na auto-putu između Šida i Beograda. Stručnjaci opominju, nezgode se najčešće dešavaju jer vozači nisu na vreme upozoreni da nailaze na radove na putu.
"Ukoliko onaj ko izvodi radove to ne učini onda postoji propust na njegovoj strani, ukoliko je do saobraćajne nezgode došlo zbog toga što je vozač bio bukvalno iznenađen radovima na kolovozu", kaže Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.
Čak i u tim slučajevima, tvrde stručnjaci, krivični postupak se najčešće usmerava protiv vozača zbog neprilagođene brzine, a ne protiv izvođača radova.

Nastavak na RTS...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.